המאמר חושף את חמשת הסודות שעוזרים לחברות פרסום באינטרנט לקדם עסקים בזירה הדיגיטלית – פלטפורמות הפרסום הכי יעילות שיש והשיטות שהופכות כל קמפיין להצלחה אדירה
עם התפתחות הזירה הדיגיטלית יותר ויותר מפרסמים פונים למרחבי הרשת כדי לקדם את העסק שלהם. השינויים המהותיים באמצעי המדיה ובשיטות הפרסום הולידו מגוון יתרונות אדירים עבורם, ואילצו את חברות הפרסום המסורתיות לעשות חישוב מסלול מחדש.
פלטפורמות פרסום חדשות כמו רשתות חברתיות, שינויים תכופים באלגוריתם של גוגל, שנחשב לשליט הבלתי מעורער של הרשת ושינויים באופן שבו המשתמשים צורכים תוכן הולידו נישות חדשות ותחומי התמחות חדשים בענף הפרסום כמו ניהול משברים, ניהול מוניטין ברשת, התמחות בחוויית המשתמש ועוד.
לפניכם 5 סודות מאחורי הקלעים של חברות פרסום באינטרנט המצליחות ביותר בישראל, שיחשפו בפניכם את השיטות המצליחות לקידום עסקים באמצעות שיווק דיגיטלי.
-
חשיפה נרחבת למי שצריך אותך
שיטות פרסום מסורתיות כמו שלטי חוצות או מקומונים הצליחו לייצר הצלחה בימים עברו, ולמרות שגם היום הן מייצרות תוצאות, הן "מבזבזות" חשיפה רבה על קהל שאינו רלוונטי, כזה שהמוצר או השירות שמפרסמים לא נחוצים לו. הפרסום באינטרנט עושה זאת אחרת, ושם דגש על חשיפה לקהלי יעד ממוקדים, כך שאחוז מאוד גבוה ממי שנחשף לפרסום יירצה לצפות בו ולצרוך ממנו תוכן.
איך עושים את זה נכון?
על מנת לפגוע בקהלים המדויקים של המפרסם חברות פרסום באינטרנט נוקטות במספר פעולות:
- מאפיינות את העסק ואת המוצרים והשירותים שהוא מציע.
- מאפיינות את הלקוחות הפוטנציאליים שלהם לפי מגדר, גיל, מיקום, השכלה, תחביבים, הרגלי צריכה ועוד מגוון פרמטרים שניתן לבחור במסגרת פרסום ממומן בגוגל (PPC) או ברשתות החברתיות (אינסטגרם ופייסבוק).
- יוצרות פרסומים שונים ומודעות שונות עבור קהלים שונים על מנת לענות על הצורך של כל קבוצת קהלים.
-
רדיפה אחרי לקוח פוטנציאלי
בעבר, וגם היום, חברות נהגו להפעיל סוכני מכירות ומשווקים שרדפו אחרי הלקוח במטרה לסגור עסקה. כך לדוגמה חברה שמספקת מוצרי ניידות מציבה סוכן מחוץ לוועדות של ביטוח לאומי וחברת תקשורת מנחה נציגים טלפוניים לחייג ללקוחות של החברה המתחרה כדי לשכנע אותם לעבור אליהם. השיטות הללו מצריכות הרבה מאוד כוח אדם, ומרבית המאמצים אינם נושאים פרי, כיוון שסטטיסטית הסיכויים לסגור עסקה די נמוכים, ובמיוחד כשמשווים זאת ליחס ההמרה שמקבלים מקמפיינים עוצמתיים באינטרנט.
יחס ההמרה הוא היחס שבין כמות האנשים שנחשפו לפרסום לבין כמות האנשים שיצרו קשר/ השאירו פרטים/ ביקשו מידע נוסף/ סגרו עסקה.
מה גם בשנת 2020 עסקים הבינו שהם חייבים נוכחות באינטרנט, הדבר קיבל בוסט רציני במיוחד בתקופת הקורונה, ולכן עסקים שמוכרים מוצרים השכילו לעשות ולפתח את העסק שלהם באינטרנט. קראו עוד על חנויות וירטואליות כאן.
חברות הפרסום באינטרנט מריצות מספר קמפיינים ברחבי הרשת שרודפים אחר הלקוחות הפוטנציאליים ומשפרים את יחסי ההמרה כל הזמן.
איך עושים את זה נכון?
- מפרסמים מודעות חדשות עם תוכן ממוקד למי שנחשף למודעה וטרם ביצע המרה.
- חושפים את הקמפיין לקהלים שדומים במאפיינים שלהם ובהרגלי הצריכה שלהם ללקוחות הפעילים ולאוהדים של העסק במרחבי הרשת.
- מעניקים לגולשים תוכן עם ערך שגורם להם כל הזמן לבקש עוד.
-
יוצרים קמפיינים ממוקדי מטרה
שיווק דיגיטלי באינטרנט נעשה באמצעות הרצת מספר פלטפורמות מתקדמות במקביל, שמאפשרות למפרסם לבחור את מטרת הקמפיין לפי המקומות שבהם קהלי היעד נמצאים ומחכים לראות פרסומים של העסק. דרך אפיקי פרסום שונים ניתן להשיג מטרות שונות:
פרסום ממומן בגוגל:
- קמפיין תנועה: להגדלת התנועה באתר באופן מיידי ולחיזוק הקידום האורגני.
- קמפיין קניות: לקידום מכירות של מוצרים שונים ורכישה מקוונת.
- קמפיין וידאו: להפצת סרטוני תדמית, מדריכים וכדו'. בדרך כלל, סרטונים אלו מפורסמים ביוטיוב ומקודמים באמצעות גוגל.
- קמפיין לקידום אפליקציה: להגדלת ההורדות או הרכישות.
- קמפיין להחדרת מוצר: מאפשר להחדיר מוצר חדש שטרם קיים ולבדוק את השוק.
פרסום בפייסבוק ואינסטגרם:
- קמפיין Brand Awareness: לחשיפת מותג חדש.
- קמפיין Reach: להגיע לכמה שיותר אנשים ברשת.
- קמפיין Traffic: לשליחת תנועה מאסיבית לאתר אינטרנט או דף נחיתה.
- קמפיין Engagement: למעורבות גבוהה מצד הגולשים.
- קמפיין App Installs: לקידום ולהורדת אפליקציה.
- קמפיין Video Views: לחשיפה נרחבת של סרטון שפורסם ברשת החברתית (לא דרך יוטיוב).
- קמפיין Lead Generation: לאיסוף פרטי המשתמשים (גיל, סטטוס, אימייל וכו').
- קמפיין הודעות: ליצירת מעורבות באמצעות הודעות מסנג'ר.
- קמפיין Conversions/ המרות- להגדלת מכירות והמרות מבוססי דאטה.
- קמפיין Catalog Sales: לקידום מכירות באמצעות קטלוג דיגיטלי.
- קמפיין Store Visits: להגדלת התנועה בבית העסק.
פרסום בלינקדאין:
לינקדאין היא פלטפורמת שיווק יעילה במיוחד עבור מי שמשווק לעסקים אחרים B2B, והיא מציעה את סוגי הקמפיינים הבאים:
- קמפיין לקידום תוכן/ דפי נחיתה.
- קמפיין לקידום סרטון.
- קמפיין לידים להשארת פרטים.
- קמפיין מודעות בדיוור ישיר.
- קמפיין שיחה בלינקדאין- דומה לקמפיין הודעות בפייסבוק.
-
קידום תוכן שמקדם את העסק שלך
בטח שמעתם את האימרה "התוכן הוא המלך", וזה באמת כך, אך על מנת להביא לתוצאות הטובות ביותר חברות הפרסום הטובות ביותר מקפידות על יצירה עקבית ותדירה של תוכן יצירתי ומקורי עם ערך לגולש, כזה שירצו לצרוך ממנו עוד.
קידום תוכן יעיל הן עבור קידום אורגני (SEO) של אתר אינטרנט והן עבור הגדלת החשיפה, היקף המכירות של העסק ואיסוף לקוחות פוטנציאלים מהרשת.
כיום קידום תוכן נעשה באמצעות כל אפיקי הפרסום ברשת:
- קידום אורגני בגוגל: התוכן מקדם את האתר על ידי הגדלת הטראפיק (תנועה) וזמן השהייה ונועד לשפר את יחס ההמרה על ידי הנעת הגולש לפעולה (השארת פרטים/ יצירת קשר/ רכישה וכו').
- קידום באאוטבריין: פלטפורמת התוכן הפופולרית בעולם, שמקדמת עסקים באמצעות המלצות תוכן באתרים המובילים ויצירת תנועה נרחבת באתר האינטרנט של המפרסם.
- קידום ממומן בגוגל: הצלחת מאמצי הקידום הממומן תלויה במידה רבה בקופירייטינג של המודעה ובתוכן דף הנחיתה/ אתר האינטרנט אליו מפנה המודעה את הגולשים. תוכן לא איכותי או לא רלוונטי עלול להוביל לכישלון הקמפיין.
- קידום ברשתות החברתיות: בהתאם לסוג הקמפיין שבוחרים, התוכן נועד לשרת את המטרה שלשמה הוא מפורסם. תוכן לא איכותי ומקורי ושאינו כתוב באופן רהוט שמתאים לשפה של קהל היעד יוביל לכישלון הקמפיין.
-
תופרים לכל עסק אסטרטגיית שיווק דיגיטלי שמתאימה לו
ההצלחה של השיווק באינטרנט תלויה במידה רבה בהתאמה אישית של אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי לענף שאליו שייך העסק ואופי הפעילות שלו, למטרות וליעדים שהפרסום נועד להשיג ולתקציב שעומד לרשות הלקוח. לא כל מפרסם זקוק לכל אפיקי הפרסום שקיימים במדיה הדיגיטלית, וחברות הפרסום המצליחות ביותר הן אלו שתופרות לכל מפרסם את החליפה שמתאימה בדיוק למידות שלו- לצרכים ולמטרות שלו במסגרת התקציב שעומד לרשותו.
לסיכום,
באיתור חברת שיווק דיגיטלי לעסק חשוב לאתר חברה שמנוסה בתחום הפעילות של העסק שלך. סוכנויות בוטיק ששמות דגש על יחס אישי וחם וליווי של הלקוח לאורך כל תהליך הפרסום יכולות להניב תוצאות אדירות למי שמבקש ללכת ידי ביד עם איש מקצוע שידע לכוון ולדייק את הקמפיינים תוך כדי תנועה ולהיות שם עבור המפרסם לאורך כל הדרך, כדי להבטיח את התוצאות הטובות ביותר.
חברת Digitwow שיווק דיגיטלי שמתמחה בקידום עסקים ברשת, נמנית בין המצליחות שבחברות פרסום באינטרנט בישראל ומצטיינת במתן יחס אישי וליווי אישי עם דגש על פרקטיקה לאינטרסים של הלקוח. החברה פועלת כעשור לקידומם של מאות עסקים וחברות במגוון פלטפורמות פרסום בדיגיטל בארץ ובעולם.