כל אתר אינטרנט עסקי נועד כדי לשרת מטרה ברורה – הבאת כמות גדולה ככל האפשר של גולשים לאתר והפיכה שלהם בהמשך ללקוחות של החברה או העסק.
על מנת להביא נפח תנועה משמעותי לאתר, האמצעי היעיל ביותר הוא קידום אתרים אורגני. אתרים שמדורגים במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל מקבלים חשיפה משמעותית בהרבה. מחקרים בתחום מראים שמרבית הגולשים נכנסים לשלושת התוצאות הראשונות בחיפוש שלהם, ולאחר מכן אחוז הכניסות לאתרים הממוקמים נמוך יותר יורד בהרבה.
מסיבה זו בעלי אתרים משקיעים מאמצים רבים בקידום האתר שלהם. הם שוכרים לשם כך חברות קידום אתרים ודואגים שהאתר שלהם יקבל מנה קבועה של תוכן חדש, קישורים נכנסים ושיפורים אחרים באתר באופן קבוע. פעולות הקידום האלו חשובות מאוד ויכולות להוביל לעלייה בדירוגי האתר בביטויים רלבנטיים.
חשוב לדעת שתהליך קידום האתר צריך להתחיל כבר בשלב בניית אתרים, ולא רק כאשר האתר מוכן ועולה לאוויר. ככל שתשתית האתר תהיה מותאמת יותר לדרישות של גוגל ולקידום אורגני, כך הוא יתקדם מהר יותר. גם כך תהליך הקידום האורגני יכול לקחת זמן רב, וביצוע מהלכים של קידום כבר בשלב בניית האתר יכול להוות יתרון משמעותי אל מול המתחרים שלכם.
איך אפשר לבצע תשתית של קידום אורגני בעת בניית האתר
בעזרת אמצעים טכניים ותוכניים שונים ניתן להתחיל את מלאכת הקידום כבר בשלב הבנייה של האתר. לשם כך אתם צריכים לדרוש זאת מחברת בניית האתרים שאתם עובדים איתה וגם לכלול זאת בדרישות שאתם שולחים אל כל חברת UI שאתם עובדים איתה.
אלו הם האמצעים הבולטים לקידום אתרים שניתן לבצע מראש:
- שימוש במילות מפתח בצורה נכונה. על ידי ביצוע מחקר מילות מפתח נכון ניתן להחליט מראש מה הם הביטויים שבהם האתר יתמקד. מחקר מילות מפתח צריך לאתר את הביטויים הרלבנטיים שלהם נפח החיפוש הגדול ביותר ושהתחרות עליהם ניתנת לפיצוח. לאחר מכן יש ליצור דפים באתר על פי הביטויים האלו. קל יותר לקדם ביטוי מסוים על ידי דף ייעודי באתר שמתמקד בו.
חשוב להקפיד בדפים אלו על שימוש חכם ונכון בביטויי החיפוש והימנעות מדחיסה מוגזמת של מילות מפתח.
- שימוש במבנה נכון של האתר וב-Schema. על מנת להתברג במהירות בתוצאות הראשונות של החיפוש בגוגל, יש לעשות שימוש נכון בקישורים פנימיים באתר ובשמירה על מבנה היררכי וברור של התכנים. בתוך הדפים עצמם חשוב להשתמש בכותרות (H1,H2,H3…) בפורמט HTML נכון ולהיעזר בקוד של Schema על מנת להגדיל את הסיכוי שגוגל יאנדקס במהירות את האתר שלכם.
- פתרונות טכניים לקידום האתר. אחד מהדברים החשובים שיסייעו בקידום האתר בהמשך הוא הנושא הטכני. ראשית, זמני הטעינה של האתר צריכים להיות מהירים ככל הניתן. לשם כך חשוב שהמתכנתים של האתר ישימו על כך דגש וידאגו לבדוק ולשפר את זמן הטעינה של העמודים לפני שהאתר עולה לאוויר. כאשר מדובר בדפי מובייל, ניתן להשתמש בטכנולוגיית AMP לשם כך.
בנוסף, ניתן להוסיף תעודת אבטחה SSL לאתר מראש. מחקרים בתחום קידום האתרים מראים שגוגל נותנת עדיפות לאתרים מאובטחים בתוצאות החיפוש (אתרים עם קידומת HTTPS). כאשר מעלים תמונות לאתר, יש לדאוג לבצע להם הקטנה של המשקל בעזרת כלים אוטומטיים כמו אתר TinyPNG, למשל.
לסיכום
קידום אורגני איכותי יכול להוות את ההבדל בין אתר מצליח לכושל. פעולות הקידום הן הכרחיות בימינו, וניתן להתחיל ולבצע אותם כבר בשלב הפיתוח של האתר. חשוב לדאוג לבנות את האתר עם חברה שיודעת איך לבצע את ההכנות האלו ולשים על כך דגש מולה כבר מהרגע הראשון.