Site icon מקומון רמת גן

תסמינים של פציאליס

פציאליס, או שיתוק פנים (Bell's Palsy), הוא מצב רפואי שבו אחד מהעצבים השולטים על שרירי הפנים נפגע, וגורם לשיתוק זמני או חולשה בצד אחד של הפנים. שיתוק פנים יכול להיות מצב מפחיד ומטריד, אך ברוב המקרים הוא זמני וחולף תוך מספר שבועות עד חודשים. ברפואה הסינית המסורתית, ישנם גישות שונות לאבחון וטיפול במצב זה, וזו אחת השיטות היעילות לטיפול בפציאליס. במאמר זה נעמיק בהבנת התסמינים, הסיבות והטיפולים האפשריים לפציאליס בעזרת הרפואה הסינית.

תופעות של פציאליס

צילום: cottonbro studio באתר PEXELS

סיבות לפציאליס

שיתוק פנים נגרם עקב פגיעה בעצב הפנים (Facial Nerve) במקרים רבים, הסיבה המדויקת לפגיעה בעצב אינה ידועה, אך היא יכולה להיות קשורה לזיהומים ויראליים (כמו הרפס), דלקות, טראומה או מצבים בריאותיים אחרים.

 

טיפול קונוונציונאלי בפציאליס

אדם שקם בבוקר ורואה לפתע צניחה של חצי הפנים שלו, יגיע למיון. חשוב לשלול מצבים רפואיים אחרים. לאחר שאובחן עם פציאליס, בד"כ הוא יקבל סטרואידים למשך מספר ימים.

 

 

אבחון פציאליס ברפואה הסינית

לפי הרפואה הסינית, פציאליס מוגדר כחדירה של "רוח" לגוף. הרוח היא גורם מחלה שמגיע בפתאומיות ויוצרת סערה חזקה בגוף. חשוב לאבחן אם יש שילוב של קור/לחות/חום/יובש יחד עם חדירת הרוח.

האסטרטגיה הטיפולית ברוב המקרים של פציאליס היא סילוק הרוח מהגוף.

ברפואה הסינית, האבחון מתחיל במבט כולל על מצב הבריאות הכללי של המטופל. המטפל יבחן את המצב האנרגטי של המטופל בעזרת:

המטפל ישתמש במידע שנאסף כדי לזהות את חוסר האיזון הגורם לשיתוק הפנים ולקבוע את הטיפול המתאים.

טיפול בפציאליס ברפואה הסינית

דיקור סיני (אקופונקטורה):

דיקור סיני הוא אחת השיטות הנפוצות ביותר ברפואה הסינית לטיפול בפציאליס. המטפל יכניס מחטים דקות בנקודות ספציפיות בגוף ובפנים במטרה לשפר את זרימת האנרגיה (צ'י) והדם לאזור הפגוע, להפחית דלקת ולסלק את הרוח שחדרה לגוף.

צמחי מרפא:

צמחי מרפא הם חלק בלתי נפרד מהטיפול ברפואה הסינית. ישנם מספר צמחים הידועים ביכולתם לחזק את מערכת החיסון, לשפר את זרימת הדם ולהפחית דלקת. המטפל עשוי להתאים מרקחת צמחים אישית לפי מצב המטופל.

טיפול במגע (טווינה)

טווינה היא שיטת טיפול במגע הנהוגה ברפואה הסינית, ומשמשת לעיסוי ולחיצה על נקודות מסוימות בגוף לשיפור זרימת הדם והאנרגיה, הפחתת מתחים והרגעת השרירים הפגועים.

כוסות רוח:

טכניקה עתיקה, שמוכרת באזורים רבים בעולם. לכוסות רוח שימושים רבים, אך עיקר העבודה איתן היא סילוק של רוח מהגוף.

אפשר להשתמש בכוסות הרוח באופן סטטי. במצב הזה הכוסות מונחות על אזורים שונים בגוף, ונשארות למשך מספר דקות.

טכניקה נוספת היא יצירת וואקום רגעי והרמת הכוס. חוזרים על הפעולה הזאת מספר פעמים. טכניקה זו מתאימה מאוד לביצוע כוסות רוח על הפנים. היא יוצרת תנועה בפנים ועוזרת לשחרר את הרוח.

מוקסה:

צמח הלענה בצורתו המיובשת. ישנן מספר צורות של מוקסה. אחת מהצורות נקראת "טייגר וורמר". מדובר על כלי קטן, דמוי עט, שתוכו ישנה מוקסה. האפקט שהכלי הזה יוצר הוא חום נעים ומדויק, שעוזר לשפר את התנועה של הצ'י והדם באזור הפנים.

סיכום

פציאליס, או שיתוק פנים, הוא מצב רפואי העלול לגרום לשיתוק או חולשה בצד אחד של הפנים. הרפואה הסינית מציעה גישות מגוונות לאבחון וטיפול במצב זה, כולל דיקור סיני, צמחי מרפא, טווינה, כוסות רוח ומוקסה. חשוב לפנות למומחה ברפואה הסינית לצורך אבחון מדויק וטיפול מתאים. בעזרת טיפול מותאם אישית ותמיכה מקצועית, ניתן להאיץ את תהליך ההחלמה ולשפר את איכות החיים.

 

Exit mobile version