Site icon מקומון רמת גן

שיפוץ דירה- איך מתחילים?

קרדיט – pixabay

החלטתם לשפץ את הדירה שלכם ואין לכם מושג מאיפה לקבל רעיונות והשראה. יש לכם חלומות בראש אבל אתם לא יודעים אפילו איך לתרגם אותם לבנייה.

אתם רואים את עצמכם משדרגים את הבית עם עיצוב פנים יוקרתי אבל לא יודעים איך תעשו זאת בתקציב שלכם ובצורה שתענה באופן מדויק על טעמכם.

בית הוא המקום אליו אנחנו חוזרים מהיום שלנו וממנו אנחנו יוצאים אליו- והוא אמור למלא אותנו בכוחות ולהטעין את המצברים שלנו לקראת יום חדש. הוא אמור לשקף את טעמנו האישי ואת אופיינו, ולהביא נינוחות ואנרגיה נעימה לאלה הגרים בו. בין אם אתם אנשים של בוהו, מודרני או שיפוץ יוקרתי- זה לא משנה- מה שעושה לכם את זה- זה מה שצריך להיות כאשר אתם משפצים. מה שחשוב זה להתחיל משני השלבים החשובים הבאים:

השראה

בתהליך תכנון שיפוץ דירה החלק החשוב ביותר הוא לדמיין, לתכנן, לחלום ולשאוב השראה- והיום קל לעשות זאת מתמיד דרך אתרי אינטרנט כמו Pinterest, ו Houzz למשל- בהם יש מגוון רעיונות לעיצוב פנים ולבתים משופצים בסגנונות יצירתיים ושונים. אתם יכולים ללכת על שיטת ה"אולד סקול" ולנבור במגזינים לעיצוב הבית כמו למשל "גו סטייל", "בניין ודיור" או לצפות בערוץ הטלוויזיה "בית +".

אם החלטתם להרחיק אתם אפילו יכולים להצטרף לסיורים באירועים של "בתים מבפנים" או לראות תערוכות עיצוב כמו למשל "צבע טרי". וכמובן, והכי חשוב מכל, כשאתם מתארחים בבית של חברים שמוצא חן בעיניכם- לא להתבייש להסתכל בעין בוחנת ולנסות לגלות מה הוא הדבר שאתם רואים שם וכל כך אוהבים.

תכנון תקציב

לאחר שיש לכם בראש בערך מה אתם רוצים, ואתם יודעים למה אתם רוצים את זה ומה המגבלות- עכשיו הגיע הזמן לתכנן את התקציב שלכם. התקציב צריך להיות ריאלי- ולכן מה שאפשר לעשות זה לבנות רעיון כללי  לשיפוץ הדירה, להבין פחות או יותר כמה הוא אמור לעלות ואז משם למצוא דרכים להיות יצירתיים ולהוזיל את העלויות. התקציב צריך להיות כזה שבאמת תוכלו לעמוד בו, ואם אפשר לעשות שיהיה גבוה יותר ממה שנראה שבאמת צריך אז רצוי- כדי שאם יהיו בלתמים שיהיה אפשר למצוא דרך להתמודד איתם. לפעמים מגלים שצריך עוד כמה דברים שלא חשבנו עליהם במהלך הדרך- וטוב שיהיה קצת כסף ספייר בצד.

"אירית הראל- מעצבת חללים מעוררי השראה" נמצאת כאן לשירותכם לכל דבר

Exit mobile version