בעמותת אור ירוק בדקו אילו ערים מסוכנות לילדים בחודשי הקיץ, ערים שבהן מספר הילדים הנפגעים בתאונות דרכים הוא הגבוה ביותר בהשוואה לחלקם באוכלוסייה. באור ירוק בדקו את נתוני היפגעות הילדים (0-14) בתאונות דרכים בחודשים יוני, יולי ואוגוסט במשך חמש שנים (2016-2020) כאשר הנתונים נבדקו בהשוואה לכל אלף ילדים בכל עיר מעל 50 אלף תושבים.
מניתוח הנתונים עולה כי רמת גן היא העיר המדורגת במקום ה-16 במסוכנות לילדים בחודשי הקיץ כאשר 32 ילדים נפגעו בתחומיה בחמש שנים, בכל שנה נפגעים בעיר בממוצע 6.4 ילדים, 0.20 ילדים נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף ילדים בכל שנה.
גבעתיים היא העיר המדורגת במקום ה-30 במסוכנות לילדים בחודשי הקיץ כאשר שישה ילדים נפגעו בתחומיה בחמש שנים, בכל שנה נפגעים בעיר בממוצע 1.2 ילדים, 0.09 ילדים נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף ילדים בכל שנה.
נהריה (29 ילדים נפגעו בחמש שנים) היא העיר המסוכנת לילדים בחודשי הקיץ כאשר 0.47 ילדים נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף ילדים בכל שנה. קריית אתא (26 ילדים נפגעו בחמש שנים) נמצאת במקום השני הגרוע עם 0.39 ילדים שנפגעים בתאונות לכל אלף ילדים בכל שנה. עפולה (26 ילדים נפגעו בחמש שנים) נמצאת במקום השלישי עם 0.38 ילדים שנפגעים בתאונות לכל אלף ילדים בכל שנה. חדרה (43 ילדים נפגעו בחמש שנים) נמצאת במקום הרביעי עם 0.37 ילדים נפגעים בתאונות לכל אלף ילדים בשנה. חיפה (102 ילדים נפגעו בחמש שנים) סוגרת את חמשת הערים המסוכנות לילדים מעט אחרי עם 0.36 ילדים שנפגעים בתאונות דרכים לכל אלף ילדים בשנה.
תל אביב-יפו (114 ילדים נפגעו בחמש שנים) נמצאת במקום השמיני במדד הערים המסוכנות לילדים בחודשי הקיץ כאשר 0.27 ילדים נפגעים לכל אלף ילדים בשנה. ירושלים (297 ילדים נפגעו בחמש שנים), העיר עם הכי הרבה ילדים, נמצאת במקום ה-19 עם 0.19 ילדים שנפגעים בתאונות לכל אלף ילדים בשנה. הוד השרון (0.01) ביתר עלית (0.04) ובית שמש (0.05) הן הערים הבטוחות עבור הילדים בחודשי הקיץ.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "החופש הגדול הוא תקופת זמן שבה הסכנה של הילדים להיפגע בתאונת דרכים הולכת וגדלה. רבים משוטטים חסרי מעש ברחובות או בסביבת גני משחקים. האחריות לצמצום הסכנה של הילדים מוטלת גם על משרד התחבורה והבטיחות בדרכים וגם על הרשויות המקומיות. מיתון וריסון התנועה הם צעדים נדרשים שיש לבצע כדי להפחית באופן משמעותי את הסכנה של הילדים להיפגע כהולכי רגל. במקביל יש להגביר את ההסברה והחינוך לבטיחות בדרכים בקרב הילדים, באמצעות אמצעי התקשורת הפופולריים שבהם הם משתמשים. בכוחות משולבים יחד עם הגברת הנוכחות המשטרתית בכבישים ניתן להציל את חיי הילד הבא".