מתעניינים בלימודי קלינאות תקשורת? סקרניים לדעת איך תיראה הקריירה שלכם בעתיד הקרוב? ובכן, כשהטכנולוגיה שועטת במהירות שהיא מעבר להבנתנו, מה הפלא שעולה השאלה איך תיראה הקריירה של קלינאי התקשורת המבוססת מזה שנים רבות על אינטראקציה אנושית, בעתיד הלא רחוק?
על שינויים בעקבות הקורונה
בין אם אתם בוחרים בלימודי קלינאות תקשורת מתוך אמונה שהדברים יחזרו לקדמותם, כמו לפני הקורונה, או שיישארו כפי שהם כרגע – נראה כי בעולם שמתפתח ללא הרף, הדבר היחיד שהוא נכון ויישאר נכון, זה שתמיד יתרחש שינוי. עם פרוץ המהפכה ב-2020, רבים מקלינאי התקשורת בעולם נאלצו להסתגל לראשונה לטלתרפיה (טיפול בשיחת וידאו). שינוי זה, ככול שהרתיע את חלקם, היה הזדמנות עבור אחרים.
נוצרו הזדמנויות שאפשרו לאנשי המקצוע שהסתגלו במהירות לטלתרפיה, לשגשג. נוצרו הזדמנויות למטופלים בפריפריה המרוחקת שקיבלו גישה קלה לטיפול מקוון. נוצרו הזדמנויות שחסכו מההורים נסיעות הלוך ושוב מספר פעמים בשבוע כדי להגיע עם ילדיהם לטיפולים בקליניקה. הורים גם ניצלו את ההזדמנות לשבת ליד ילדיהם בבית ולעזור להם לאורך המפגש. אפשר להמשיך ולפרט הזדמנויות נוספות, אבל די אם נאמר שהזדמנויות נקרו בפני כול מי שהיו מעוניינים לנצל אותן.
אז איך ייראה העתיד של ׳קלינאות תקשורת׳?
מומחים בתחום מאמינים ש׳הרכבת יצאה מהתחנה׳. כלומר, הדברים לא יחזרו להיות כפי שהיו, אבל גם לא יישארו כפי שהם עכשיו. שירותים המבוססים על טיפולים היברידיים, שבהם קלינאי תקשורת צפויים להציע גם שירותי פנים אל פנים וגם שירותי טלתרפיה, ילכו ויגדלו.
הנה כמה מהסיבות בגינן, הטיפול פנים אל פנים לא ייעלם, וכך גם הטלתרפיה.
הסיבות בגינן טיפול פנים אל פנים לא ייעלם
- זו ההעדפה האישית של כל המעורבים, המטפלים, המטופלים וההורים.
- בני האדם הם יצורים חברתיים. הם אוהבים להיות עם אנשים אחרים. ולמרות שהכלי ׳שיחת ווידאו׳ הוא מדהים, זה לא יכול להחליף את המגע האנושי.
- זה יעיל יותר. סביר להניח שקלינאי תקשורת ותיקים, שמבינים מה מתאים להם ומה לא, ידבקו בטיפול פנים אל פנים.
- קשה לטפל באמצעות טלתרפיה בהפרעות אכילה, בליעה ושמיעה. כך שאלה ימשיכו להתרחש פנים אל פנים.
- עבור חלק מהגילאים (ילדים מתחת לגיל 3 ואנשים בגיל השלישי), השימוש בטכנולוגיה כדי לקבל טיפול יכול להיות מאתגר. עבורם, טיפולי פנים אל פנים ימשיכו להיות יעילים יותר.
הסיבות בגינן הטלתרפיה כאן כדי להישאר
- זה יותר זול! אין צורך לשכור קליניקה ולשלם תקורה נוספת. את החיסכון הזה אפשר להעביר למטופלים.
- קלינאי התקשורת הופכים לנגישים יותר. במקום מפגש פנים אל פנים שנמש 45 דקות, אפשר כעת להעביר בכול שבוע טיפולים הנמשכים 20 דקות, אבל בתדירות גבוהה יותר.
- זה יותר רווחי, כי ניתן להרחיב את השירות ולספק ביקוש גדול יותר.
- זה בטוח יותר. אין צורך לדאוג לגבי הידבקות ממחלות בגלל מפגשי פנים אל פנים. אין גם דאגות הקשורות למזג האוויר או לתאונות דרכים.
- קלינאי תקשורת משוחררים מטרדות הקשורות לנסיעה לעבודה, מה שתורם גם להפחתת הזיהום ולשיפור איכות האוויר.
- לוח זמנים גמיש יותר. קלינאי התקשורת והמטופלים לא חייבים להגביל את עצמם לשעות הפתיחה המסורתיות של המרפאות.
- כמות אדירה של פעילויות ומשאבים מקוונים, שניתן להשתמש בהם באינטרנט כדי להקל על הטיפול, ואלה רק ימשיכו לגדול.
- מעורבות משפחתית קלה ואפשרית, מה שמוביל לתוצאות טובות יותר. כמו גם הסרת הסטיגמות החברתיות הקשורות בקבלת טיפול בקליניקה.