ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "השלט עלול לחשוף מאות אלפי בני אדם שנוסעים בכביש בכל יום לסכנה מיותרת. אין סכום ואין שלט ששווים סיכון חיי אדם"
עמותת אור ירוק פנתה בימים האחרונים לכרמל שאמה הכהן, ראש עיריית רמת גן והתריעה בפניו כי "הצבת שלטי פרסום בתחום זכות הדרך ובקרבתו (נתיבי איילון), ובעיקר בשלטי הווידאו הדינאמיים בעלי הטכנולוגיה המתקדמת מהווים סכנה מוחשית לבטיחות בדרכים". הפניה של עמותת אור ירוק לראש עיריית רמת גן באה בעקבות כוונת העירייה להציב שלט פרסום אלקטרוני בגודל של כ-1,000 מ"ר הפונה לכיוון נתיבי איילון.
לדברי ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, "הצבת שלט פרסום אלקטרוני מגדיל באופן משמעותי את הסכנה לתאונת דרכים בשל היסח דעת ובעיקר בעורק תחבורה מרכזי כל כך כמו נתיבי איילון. השלט עלול לחשוף מאות אלפי בני אדם שנוסעים בכביש בכל יום לסכנה מיותרת."
עוד הוסיף קיטה, "אין סכום כסף ואין שלט ששווים סיכון חיי אדם. מחקרים רבים מראים כי שלטים אלקטרוניים מגדילים את הסכנה לתאונת דרכים ולכן עיריית רמת גן חייבת לבטל את התקנתו. אסור להמתין שיפגעו משתמשי דרך בתאונת דרכים ואז להסיר את השלט".
בעיריית רמת גן אישרו את קבלת הפניה של אור ירוק וטענו כי "הפניה הועברה למחלקת פרסום ושילוט. אנו בודקים אותה למול גורמי העירייה הנוגעים בדבר. עם השלמת הבדיקה נודיעך את עמדת העירייה בנושא".
שלטים אלקטרונים מגבירים את הסכנה לתאונת דרכים
לדברי גורמי המחקר בעמותת אור ירוק, שלטי פרסום ומידע בצדי הדרכים עשויים להסיח את דעתו של הנהג ממשימת הנהיגה כאשר במהותם, שלטים אלו נועדו להפנות את הקשב של הנהג אל תוכנם, כאשר על ידי כך הנהג מסיט את מבטו מהכביש אל עבר השלט.
כיום בעיית שלטי החוצות מתעצמת כאשר התפתחות הטכנולוגיה מאפשרת התקנה של שלטים דינאמיים בעלי רזולוציה גבוהה, שבניגוד לשלטים המסורתיים שבהם הוצגה תמונה קבועה, הם בעלי תוכן מתחלף, ביניהם שלטים אלקטרוניים. שלטים אלו מאפשרים החלפה רציפה של התמונות, בדומה למסך הטלוויזיה. טכנולוגיית שילוט זאת, מעלה את החשש שהימצאותם של שלטי וידאו אלקטרוניים בצדי הדרך כמו גם שלטים דינמיים בטכנולוגיות אחרות, מושכת את תשומת הלב של הנהגים במידה העלולה להוות סיכון בטיחותי.
לדברי אותם גורמים באור ירוק, "מחקרי הערכה בארצות הברית מצביעים על מגמת עליה בתאונות או האטה בשיפור מצב הבטיחות, עקב התקנת שלטי פרסום מסחריים בקרבת קטעי דרך מסוימים. השפעתם של שלטי הפרסום האלקטרוניים חריפה יותר מאשר שלטי הפרסום הרגילים מאחר והעומס הוויזואלי בשלטים האלקטרוניים הוא רב בהרבה מהעומס בשלטים הרגילים.
השלטים האלקטרוניים מוצבים בדרך כלל במקומות הקריטיים ביותר מבחינת הנהג שבהם הוא נדרש להחלטות תנועתיות חשובות. הדבר עלול לפגוע בכושרו של הנהג להבחין בסימנים הוויזואליים ההכרחיים להתנהלותו הבטוחה. הדבר עלול למנוע מן הנהג לקבל החלטות נכונות ובכך פוגע בבטיחות בדרכים".