עמדות טעינה וטעינת הרכבים החשמליים מתפשטות ומתפתחות במהירות, ויש לקחת בחשבון את השינויים באפליקציות או באפשרויות הטעינה של רכבים חשמליים בישראל ובעולם.
הטכנולוגיות החדשות שצצות לנו לבקרים כרעיונות חדשנים הם פרי פיתוח של חברות שמעלות רעיונות יצירתיים לטעינת רכבים חשמליים.
כל אלו נועדו לבסוף לשפר את תהליך הטעינה ולהפוך לנו את השימוש ברכבים חשמליים לפשוט וקל יותר.
מצאנו כמה דוגמאות מעניינות שממחישות את העתיד לבוא בעולמות הרכב החשמלי והטעינה בדרכים או על ידי עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי.
לפניכם טכנולוגיות חדשות בטעינת הרכבים החשמליים:
- טעינה דינמית: זו טכנולוגיה המאפשרת טעינה רצופה ולפי חישוב של צריכה בפועל על ידי נסיעה ברכב בכביש.
הרכב מקבל כוח טעינה חשמלי ומתח נמוך במהלך הנסיעה מבלי להרגיש, כך שהסוללה נטענת לא על ידי מטען לרכב אלא על ידי הטעינה האלחוטית שהוכחה כבר שהיא אפשרית ממש כמו בנייד.
הסוללה מתחזקת במהלך הנסיעה וניתן להוריד משמעותית את צורך העצירה לטעינה שזו ברכה מבורכת כך לא צריך לדאוג לכמות הסוללה וטווח.
כך אין חשש לבצע נסיעות ארוכות בכבישים ללא סוף או עם פקקים ארוכים שבו אנו מפעילים מזגן.
- טעינה אלחוטית: זו טכנולוגיה שמאפשרת לוותר על עמדת טעינה לרכב ופשוט לחנות במקום שיש בו טעינה אלחוטית.
באמצעות מסילת טעינה בקרקע, וזאת בשורה שכבר היום נמצאת על המדף, זה שלא צריך כבלים, חיבורים וכו, הרכב פשוט נתקע מעל למסילה והטעינה מתחילה אין פשוט מזה, וזה עדיף על מאשר לחבר כבל טעינה לרכב חשמלי.
טעינה זו טכנולוגיה זו שתצא להמונים תהיה המועדפת בבניינים ובחניונים במיוחד בזמן חנייה רגילה או בחניון.
כך שגם כבל טעינה לרכב חשמלי הופך פתאום למיותר ולא יהיה צורך להחזיקו ברכב כלל.
- טכנולוגיה של אלגוריתם: כאן נכנסות עולמות התוכנה והביצוע של החישובים בתוך הרכב, מערכות אלגוריתמיות חכמות מסייעות לנהל את הטעינה בכ30 אחוז, כך שתהיה יותר יעילה יותר ותשפר את ביצועי הסוללה ותאריך לנו את הטווח.
אלגוריתמים יעשו גם חישוב וצפי לכל נהג ויידעו לזהות את אופי הנהיגה שלו ובכך יתאימו את תנאי הכביש לסוללה.
התחשבות במסלול הנסיעה הצפוי הוא מפתח להארכת הטווח, כל מידע על מצב התנועה, פקקים עליות ירידות ישפרו את הטווח עד לטעינה הבאה.
- טכנולוגיה של טעינה דו-כיוונית: הטכנולוגיה הזו תאפשר בעתיד לרכבים להשתמש גם כמקור חשמל בעצמם ולא להיות תלויים רק בסוללה שלהם, תחשבו על כך אני מטעין רכב אחד וכל שאר הרכבים שלי נטענים בו ובעונה אחת על ידי מטען לרכב חשמלי אחד .
זה יכול להיות שימושי למשל בזמן חניה בשבת שאנו לא נוסעים הרבה והרכבים בעסק חונים במקום להטעין את כולם אחד אחד מטעינים רכב שמעביר לכולם טעינה נשמע מדליק ביותר.
הטכנולוגיות האלו ללא ספק בר קיימא אך צריך לחכות ולראות מה הצורך השימושי ביותר עבור צרכני אנרגיה חשמלית ובכך להתיר את הטכנולוגיות הלא שימושיות לצד המסייעות בשיפור הטעינה והאנרגיה.
כל המהות של תכנה וטכנולוגיות הם לשפר את חווית הטעינה, ובכך להקל על השימוש ברכבים חשמליים ובנוסף הרצון לשפר את יעילותם.
התחום של טעינה חשמלית על ידי מטענים וסוללות נמצא בתהליך של חדשנות ומירב החברות שועטות ממש לטכנולוגיה שתתן פריצת דרך אמיתית ופרקטית.
כמו תמיד בחברות הי טק אנחנו רואים גם פיתוח טכנולוגיות נוספות שמטרתן לייצר שינוי לטובה בקרב הצרכנים וגם כאן החוקים קיימים במיוחד שכמות הרכבים החשמליים במגמת עליה.
החברות יעשו כל מה שביכולתם ובהבנתם לקדם את איכות עמדת הטעינה לרכב חשמלי ואת האופציות השונות לטעינה ושימוש ברכבים חשמליים.
מחכים לעתיד.