Site icon מקומון רמת גן

נהיגה תחת השפעת סמים- מה שחשוב לדעת

קרדיט - Canva

נהיגה תחת השפעת סמים נכללת תחת חוק איסור נהיגה תחת השפעת חומרים מסוכנים. בניגוד לבדיקת נשיפון לאיתור רמות אלכוהול שהן מעל המותר, כדי לעצור נהג לצורך בדיקת סמים צריך להיות לשוטר חשד סביר שאדם זה נוהג תחת השפעת סמים. חשוב שהבדיקה כמו גם חיפוש סמים ייעשו רק על סמך חשד סביר שהשוטר מציג. אם לא כך זכותכם לסרב לחיפוש סמים על גופכם ובכלל לבדיקה. אם שוטר אילץ אתכם לעשות זאת חשוב לפנות אל עו"ד תעבורה בעל ניסיון רב בייצוג נהגים בנושא. בכל מקרה פנו לעורך דין לפני שאתם עוברים חקירה כלשהי וכמובן אם תזומנו לשימוע ולמשפט.

נהיגה בזמן שלילת רישיון- מה ההשלכות

נהיגה בזמן שלילת רישיון היא לא רק עבירה בוטה על קביעת הרשויות שאותו נהג אסור בנהיגה. נהיגתו בזמן שלילה מסוכנת עוד יותר גם בגלל החשש שלו להיתפס. כך לא רק שהוא עובר על החלטת בית המשפט או המשטרה לפסול את רישיונו, הסיכוי לכך שיעבור עבירות נוספות עולה משמעותית. הענישה על תפיסת נהג שנוהג בתקופת שלילת הרישיון היא חמורה ויכולה לכלול גם מאסר בפועל וקנסות בסכומים גבוהים, במיוחד אם הנהג נוהג ללא ביטוח. עם זאת, פניה מוקדמת ככל האפשר אל עו"ד תעבורה בעל ניסיון בטיפול במקרים אלה יכולה להקל בסעיף האישום בעקבות טיעונים והוכחות שיוצגו למשל במקרה שהיה מדובר במצב חירום בו היה הנהג חייב לעלות על הכביש.

מה נדרש לחידוש רישיון נהיגה לאחר שנתיים פסילה?

פסילת רישיון הנהיגה לתקופה של שנתיים היא סימן לכך שאדם ביצע עבירות תעבורה חמורות אשר סביר שפגעו במשתמשי דרך אחרים, נהגים והולכי רגל, יתכן אף גרמו למוות. כדי לחדש את רישיונו לאחר שנתיים של פסילה יידרש הנהג לבצע מספר פעולות ולעבור אותן בהצלחה. הוא יידרש לעבור מבחן תיאוריה, מבחן נהיגה מעשי ואף לעבור בהצלחה קורסי נהיגה מונעת מקיפים. מעבר לכך יצטרך להגיע אל המכון לבטיחות בדרכים ולעבור בדיקות רפואיות, כולל בהיבט הנפשי והקוגניטיבי כדי לוודא שהוא כשיר לנהיגה. ייתכנו מצבי בהם על אף שביצע את יתר הדרישות, לא יקבל את האישור לחידוש הרישיון מטעם המכון. במצב כזה ניתן לערער לוועדת ערר וניתן לערער גם על החלטת הוועדה. התייעצו עם עורך דין מומחה בתחום כיצד לפעול.

עו"ד משה רבי הוא עורך דין מומחה לענייני תעבורה, מייצג נהגים בהצלחה רבה במגוון רחב של מצבים, כולל מקרים סבוכים. מוזמנים ליצור קשר.

Exit mobile version