Site icon מקומון רמת גן

מה חשוב לבדוק לפני רכישת דירה?

קרדיט - Freepik

קניית דירה היא עסקה מורכבת ביותר. סכום כסף גדול מאוד עומד על הפרק, לרוב כולל לקיחת משכנתא למשך שנים. לכן, חשוב לבצע את הרכישה בליווי עורך דין מקרקעין אשר יוודא שהכל מתנהל כפי שצריך במישור המשפטי. ישנן בדיקות שונות שיש לבצע לפני הרכישה. בדיקה שהמוכר אכן רשום כבעליה של הדירה גם בטאבו, בדיקה שאין הערות אזהרה לגבי הדירה, שעבודים או עיקולים. מול הרשות המקומית יש לבדוק בין היתר, את תשריט הדירה ולוודא שאין בה חריגות בניה, טופס 4, תעודת גמר ועוד. רק לאחר כל אלה ניתן להתקדם וגם כאן בזהירות תוך בדיקה יסודית של חוזה המכר.

חשיבות ליווי עורך דין בקניית דירה מקבלן

לא רק קניית דירה יד שניה צריכה להיעשות בזהירות רבה אלא גם קניית דירה מקבלן. אמנם בדירה מקבלן אתם מקבלים דירה חדשה לגמרי בתוך בניין חדש, אך חשוב לזכור שהקניה נעשית על הנייר, כשכל מה שאתם רואים הוא הדמיות (שתמיד נראות טוב…) או תוכניות שלא תמיד ברורות עד הסוף. לכן, גם ברכישת דירה מקבלן אתם צריכים לוודא שהחוזה שאתם חותמים עליו שומר על זכויותיכם. חשוב לא להסתמך על עורך הדין מטעם הקבלן אלא להיות מלווים ע"י עורך דין לענייני מקרקעין מטעמכם. הוא ידאג לכך שהכל יהיה בחוזה יהיה בהתאם לדין, מפורט וברור, ללא סעיפים המנוסחים באופן עמום. הוא ידאג גם להכנסת סיטואציות כמו מסירת הדירה באיחור ופיצויים בגינם, מסירת בטוחות כדין, הבטחת כספיכם, אחריות בגין ליקויים ועוד.

תרצו שנכסים בבעלותכם יטופלו בדרככם כשלא תוכלו לעשות זאת? זה אפשרי

אם יש לכם נכסים, עסק או השקעות אתם כנראה משקיעים לא מעט כדי לקבל את ההחלטות הנכונות לגביהם. עם זאת, יש לקחת בחשבון שיכול להיות מצב בו כבר לא תהיו כשירים לקבל החלטות מהותיות כמו אלה הנדרשות לניהול עסק  או נכסים. לא מעט אנשים היום מאבדים את יכולותיהם המנטליות וצלילותם כד לטפל בנושאים מורכבים. בעבר הפתרון היה מינוי אפוטרופוס שיעשה זאת במקומם. היום ניתן באמצעות תכנון מראש לדאוג לכך שאתם תקבעו מי ינהל את אותם עניינים וגם להשאיר הוראות כיצד תרצו שהדברים ייעשו. הפתרון הוא עריכת מסמך ייפוי כוח מתמשך מראש אצל עורך דין ייפוי כח מתמשך (שהוסמך לכך במיוחד על ידי האפוטרופוס הכללי), כאשר אתם כשירים מנטלית וצלולים לחלוטין. במסמך תייפו את כוחו של אדם אחד או יותר וגם תכלו לפרט כיצד תרצו שהדברים יתנהלו. ייפוי הכוח יכול להיות לכל תחום, כולל טיפול בעניינים כספיים, אישיים ובריאותיים, טיפול בחשבון הבנק ועוד.

עו"ד כרמית ודיסלבסקי מתמחה בדיני מקרקעין, חברות וחוזים היא גם מוסמכת בתור עו"ד לייפוי כוח מתמשך. מוזמנים ליצור קשר.

Exit mobile version