Site icon מקומון רמת גן

מהי זכות לשימוע לפני הגשת כתב אישום

קרדיט - Freepik

כאשר אדם חשוד בעבירת פשע (מלבד עבירת מין או אלימות במשפחה) והחקירה מחליטה שיש מקום להגשת כתב אישום, על התביעה להודיע בכתב לנאשם שכתב האישום עומד להיות מוגש. זכותו להגיב על ההודעה בכתב תוך 30 יום מקבלת ההודעה ולהציג טיעונים לגבי ביטול כתב אישום. חשוב לפנות לתביעה בעזרת עורך דין פלילי בעל ניסיון רב בליווי חשודים ונאשמים בכלל ובייצוג בשימוע בפרט. עורך הדין יפרוש טיעונים לאחר שעיין היטב בחומרי החקירה אותו קיבל מן הרשויות. חשודים רבים המקבלים את ההודעה על ההחלטה להגיש כתב אישום נגדם אינם מנצלים את זכות השימוע ובכך מקרבים את עצמם אל קיום המשפט ומגדילים את הסיכוי לכך שיימצאו בו אשמים.

מהו הסדר מותנה?

החל משנת 2013 יכולים תיקים פליליים בהם ישנה כוונה להגיש כתב אישום להסתיים גם מחוץ לבית המשפט באמצעות הסדר מותנה. כדי שיהיה ניתן לסיים את העניין באמצעות הסדר מותנה ישנם תנאי בסיס כמו עבר נקי ועבירה שהענישה עליה אינה מאסר. על הנאשם להודות בדבר העבירה ולקיים תנאים שהוצבו לו במסגרת ההסדר. במצב זה ייסגר תיקו של הנאשם בעילת סגירת תיק בהסדר. אם יפר הנאשם את תנאי ההסדר זכותה של התביעה להגיש את כתב האישום ולהביא האת העניין להכרעת בית המשפט. כדי שתנאי ההסדר יהיו הטובים ביותר שניתן, חשוב שאת הנאשם ייצג עורך דין פלילי בעל ניסיון רב בתחום אליו קשורה העבירה וגם בעל ניסיון בהתנהלות הנדרשת בהליך זה.

עורך דין פלילי: לא רק להגנה על חשודים ונאשמים

עורכי דין פליליים מוכרים בתור המשמשים כסנגורים על חשודים ונאשמים בעבירה ונעמדים על רגליהם האחוריות כדי להוכיח את חפותם או להביא להקלה בעונש. עם זאת, זהו אינו תפקידם היחיד של עורכי דין פליליים. בשנים האחרונות עורך דין פלילי יכול לשמש גם בתור עורך דין נפגעי עבירה אשר מייצג דווקא את נפגע העבירה ושומר על זכויותיו. הוא אינו מייצג אותו במשפט הפלילי, שכן נפגע העבירה אינו לוקח חלק פעיל במשפט פלילי בו המדינה תובעת את הנאשם, אך דואג לכך שיקבל זכויות המגיעות לו בתור נפגע עבירה, החל מהגנה במקרה שהחשוד/ נאשם עלול לסכן אותו ועד שמיעת דבריו בוועדת שחרורים בה שוקלים לשחרר את מבצע העבירה בשחרור מוקדם.

עו"ד אסף כרמונה מתמחה במשפט הפלילי. יש לו ניסיון רב לא רק בתור סנגור ומייצג נפגעי עבירה אלא גם הוא שימש בעבר בתור תובע. הכרת הצד השני של המטבע נותנת לו יכולת לייצג טוב יותר את לקוחותיו. מוזמנים ליצור קשר.

Exit mobile version