Site icon מקומון רמת גן

למכור דירה ולקבל החזר מס: כך תעשו את זה

קרדיט - Freepik

עסקאות נדל"ן הן עסקאות הרוויות בתשלום מס, הן עבור קונה והן עבור מוכר. מס משמעותי שמשלם המוכר הוא מס שבח על הרווח מהמכירה שנוצר בעקבות עליית ערך הנכס ממועד קנייתו ועד מכירתו. מס זה יכול להיות גם  25% מן הרווח ולעיתים אף יותר. כיוון שעסקאות נדל"ן הן בסכומים גדולים מאוד, גם סכום המס המשולם הוא גבוה. לכן, למוכרים משתלם לפנות למשרד העוסק בייעוץ מס כדי לבצע בדיקת החזר מס שבח (כאשר קונה יכול לעשות זאת לגבי מס רכישה). ישנן סיבות שונות לכך שיתכן שמגיע לכם החזר מס שבח, כמו הפסדים עסקיים או הפסדים בשוק ההון אותם ניתן לקזז מגובה המס. כך גם הוצאות הקשורות למכירה שלא קוזזו מן הרווח המדווח. סיבה נוספת היא אי ניצול נקודות זיכוי במס הכנסה או אי פריסת הרווח.

עושים עסקאות בחו"ל? בדקו את צעדיכם בנוגע למס

מיסוי באופן כללי הוא נושא מבלבל ורווי חוקים כאשר מדובר על מיסוי בינלאומי הדברים מבלבלים ומורכבים אף יותר. בעלי עסקים וחברות רבים פועלים היום גם בחו"ל, מבצעים עסקאות בינלאומיות, עושים מיזוגים או פיצולים בחברה שיש להם גם היבט בינלאומי. לצד בעלי חברות ועסקים עם פעילות נרחבת, יש גם לא מעט אנשים פרטיים אשר משקיעים  בנדל"ן בחו"ל. יש גם משקיעים זרים המשקיעים בנכסים בארץ. רואה חשבון מיסוי בינלאומי הוא הכתובת עבור כל מי שמבצע עסקאות בינלאומיות, פועל בחו"ל או אם הוא זר המשקיע בארץ. חשוב להתייעץ עם רואה חשבון המתמחה בתחום זה כדי לא לשלם מס כפול הן בארץ והן במדינה בה התבצעה העסקה ושהדברים יתנהלו בהתאם לחוקי המיסוי הבינלאומיים.

בכל הנוגע למיסים אל תתלבטו: עבדו בשוטף עם מומחה בתחום

כאמור, מיסוי הוא נושא מורכב מאוד הכול בתוכו תתי נושאים רבים: מיסוי מקרקעין, מיסוי בינלאומי, מיסוי על עסקאות, על ירושות ועוד. אמנם עבור בעלי עסקים וחברות נושא המס הוא מורכב יותר, אך גם שכירים משלמים מיסים שונים ובראשם מס הכנסה. גם הם יכולים לקבל החזר מס אם שילמו מס גבוה מכפי שנדרש מהם למשל כאשר החליפו מקום עבודה באמצע שנת המס, אי ניצול נקודות זיכוי במס הכנסה ועוד. לכן, לעסקים וחברות חשוב לעבוד עם משרד לייעוץ מס באופן קבוע אך גם לשכירים מומלץ לפנות אחת לתקופה כדי לבדוק האם מגיע החזר מס. חשוב לעבוד עם משרד המתמחה בנושא הן מכיוון ראיית חשבון והן בהיבט המשפטי.

א.ח.ד. בניטה הוא משרד לייעוץ מס המתמחה הן בהיבט החשבונאי והן במשפטי ומעניק מגוון רחב של שירותים כמו ייצוג מול רשות המיסים, קבלת אישורים וכן ייעוץ בכל נושא: מיסוי על אופציות, מיסוי מקרקעין, בינלאומי ועוד. מוזמנים ליצור קשר.

Exit mobile version