Site icon מקומון רמת גן

ליווי משפטי: אמצעי לניהול טוב יותר של החברה לאורך זמן

קרדיט - Freepik

חברה בע"מ היא ישות משפטית נפרדת מבעליה. הדבר הופך את ניהולה לעניין מורכב יותר מאשר עסק רגיל . לכן, ליווי שוטף של עורך דין חברות המומחה בתחום ומכיר היטב את כל ההיבטים המשפטיים הנוגעים לניהול חברה הוא חיוני. כבר בתחילת דרכה של החברה יש לערוך הסכמים שיסירו מכשולים בעתיד,  הסכם מייסדים הוא אחד מהם.. כאשר העסק מאוגד כשותפות מומלץ לערוך הסכם שותפות. בנוסף לכך, עורך דין חברות יבדוק וינסח עבור החברה חוזים מול משקיעים, ספקים , לקוחות , עובדים ועוד  וכן יעניק יעוץ משפטי שוטף למנהלי החברה. גם פירוק חברה הוא תהליך מורכב משפטית, המתבצע על ידי עורך דין חברות.

עסק משפחתי: כאשר משפחה ועסקים נפגשים

ניהול עסק משפחתי הוא דבר מורכב ורגיש המצריך תכנון לגבי עתידם של בני המשפחה העובדים בחברה, תוך שימת דגש על שמירת ערכי המשפחה, הלכידות המשפחתית והצלחה עסקית גם לדור הבא המקבל על עצמו את ניהול העסק המשפחתי. לכן כדי לשמר את החזון והעסק המשפחתי, חשוב לערוך מספר הסכמים ושינויים ארגוניים שיבטיחו את העתיד. לדוגמה, חשוב לערוך מחדש הסכם מייסדים או  הסכם שותפים, לערוך אמנה משפחתית שמביאה ליידי ביטוי את ערכי המשפחה והחזון המשותף, עריכת תקנון חדש כאשר מדובר בחברה, הסכמי מתנה והסכמי ממון ככל והדבר נחוץ.

הסכם ממון: למה צריך את זה

הסכם ממון נועד לזוגות בעלי מודעות גבוה לעתידם הכלכלי ועתיד ילדיהם, אשר רוצים להימנע מפגיעה כלכלית מיותרת, וניהול הליכים משפטיים ארוכים ויקרים. הסכם ממון נועד להגן על רכוש שצברתם לפני תחילת הקשר הזוגי, או אף רכוש שנצבר לאחר הנישואין כאשר בני זוג רוצים לשמר לעצמם שליטה בעסק מסוים או בנכסי קריירה ומוניטין אישיים. גם כאשר מדובר בזוגיות פרק ב' להסכם ממון יש חשיבות מכרעת שכל אחד מבני הזוג ישאף לשמר את ההון שצבר לפני הזוגיות החדשה.

אם אתם יזמים עם שאיפות להתפתח בעולם העסקים, בעלי מקצועות חופשיים הצופים התפתחות מקצועית עתידית, במיוחד כאשר הנכם לפני נישואין או זוגיות פרק ב', הסכם ממון נועד בשבילכם ולמען עתידכם.

עו"ד רפאל בן עזרא (חשבונאי ויועץ מס, מנהל תיקי השקעות, מגשר עסקי) מתמחה במשפט מסחרי, ליווי עסקי, העברה בין דורית של עסקים משפחתיים, עריכת הסכמי ממון וצוואות. מוזמנים ליצור קשר.

"המידע המוצג בדף זה הינו כללי, ואינו מהווה יעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי"

Exit mobile version