Site icon מקומון רמת גן

לאפשר לעצמכם להגשים חלום ולקנות דירה בעזרת המשכנתא המתאימה

קרדיט - Freepik

קניית דירה היום היא לא עניין מובן מאליו. רבים חיים היום בדירה שכורה וחוסכים שנים כדי להגיע למצב בו יוכלו להרשות לעצמם לקנות דירה. עם זאת,  חשוב גם לקחת את המשכנתא המתאימה ביותר. לצד עליה במחירי הדירות שאינה פוסקת גם הריביות קפצו, מה שמעלה את גובה המשכנתא. לכן, חשוב לקחת את המשכנתא המתאימה ביותר, לבחור את תמהיל המשכנתא המתאים גם היום וגם בהסתכלות ארוכת טווח. לכן, רבים לא מסתפקים בייעוץ המשכנתאות של הבנק אלא עובדים עם חברה לייעוץ משכנתאות אשר עובדת איתם, חברה שאין לה אינטרסים נוגדים כפי שיש לבנק ויכולה גם לבחון כל הצעה וגם לסייע במו"מ מול הבנק על השגת התנאים הטובים ביותר.

האם יש הבדלים בין משכנתא לדירה מקבלן לבין דירה יד שניה?

כאשר זוג או אדם מגיש בקשה לקבלת משכנתא חדשה, המשכנתא יכולה להיות על דירה יד שניה או דירה מקבלן. רבים רוצים לקנות היום דירה מקבלן, דירה על הנייר אשר תגיע חדשה לגמרי. באופן עקרוני קבלת משכנתא על דירה מקבלן אינה שונה בהרבה ממשכנתא על דירה יד שניה. יש מספר דברים הנלווים לתהליך קבלת המשכנתא שיהיו שונים מעט. כך למשל, כאשר זו דירה יד שניה הבנק יחייב לקבל הערכת שווי הדירה משמאי. גובה המשכנתא יהיה עפ"י הסכום הנמוך יותר: הערכת השמאי או המחיר בו נקנתה הדירה. לעומת זאת כשזו דירה מקבלן לרוב לא תצטרכו הערכת שמאי כי הבנק ידע לקבוע את ערך הדירה בעצמו. דבר נוסף המבדיל בין השניים הוא שבדירת קבלן יהיה צורך לשלם את התשלומים עד קבלת הדירה כשהם צמודים למדד תשומות הבניה שגם הוא טיפס בשנים האחרונות.

מחפשים דירה להשקעה? מצאו גם את המשכנתא העדיפה ביותר

נדל"ן נחשב אפיק השקעה בטוח וסולידי. ערך הדירות רק הולך ועולה כך שהנכס מניב בטווח הקצר באמצעות השכרה וגם ייתן רווח משמעותי בטווח הארוך במכירה. עם זאת נדרש סכום גבוה כדי לקנות את הנכס ולכן רוב המשקיעים יצטרכו לקחת משכנתא לדירה להשקעה. כפי שישנם הבדלים במיסוי בין דירה ראשונה לבין דירה להשקעה כך יש הבדלים גם במשכנתא ויש לשים לב לכך. היום אחוז המימון שניתן בדירות להשקעה הוא עד 50% מערך הנכס, זאת כדי ליצור יתרון כלשהו לזוגות צעירים הרוכשים את דירתם הראשונה. כאמור גם במס רכישה ישנו הבדל. לכן, מומלץ לפנות ליועץ משכנתאות שיבדוק את התנאים שמציע כל בנק ולבחור את המשכנתא הטובה ביותר עבורכם.

נועם איזנברגר הוא יועץ משכנתאות בעל ניסיון רב בתחום הן כיועץ פרטי והן כיועץ מטעם הבנק כך שהוא מכיר היטב את שני הצדדים ומסייע ללקוחותיו בבחירת המשכנתא הטובה להם ביותר. מוזמנים ליצור קשר.

Exit mobile version