העסקים הקמעונאיים בישראל כולה ובמיוחד באזור המרכז עוברים שינויים מהותיים בשנים האחרונות. חלק מהשינויים הינם: שינויים בקופה הרושמת המאפשרים לנהל מועדון לקוחות חכם, דרכים מתקדמות לסינון העובדים וביצוע בדיקות אמינות, שינוי הדרך בה מעוצב העסק על מנת למקסם את הקניות ושלל קופונים המופצים ברשתות החברתיות. לפניכם כמה טיפים חשובים למיקסום רווחי העסק.
קופה רושמת חכמה עם מועדון לקוחות
הדרך הראשונה לייעל את העסק היא הוספת קופה רושמת חכמה (POS) הכוללת גם שעון נוכחות של העובדים, ניהול מלאי, דוחות יומיים ותקופתיים שניתן להפיק בלחיצת כפתור, ניהול מועדון לקוחות חכם ואפילו אפשרות לשמירה של הזמנות קיימות על מנת לבנות מאגר לקוחות חוזרים. כיום, הקופות הסטנדרטיות נראות מיושנות לעומת הפתרונות החדשניים הקיימים בשוק.
בדיקות פוליגרף תקופתיות לעובדים
מה עם העובדים שלכם? האם אתם יכולים לדעת בוודאות שהם אינן מועלים בכספי העסק ומעבירים לכיסם חלק מההכנסות? רצוי לבצע בדיקות מקיפות הכוללות בדיקות אמינות וכן בדיקות פוליגרף ברמת גן במכון מורשה המסוגל להפיק לכם דו"ח מהימן אילו מהעובדים מסורים לחברה? ואילו עובדים עשויים לגנוב מהקופה?
קופונים דיגיטליים ברשת
תהליך השיווק שלכם יכול לקבל שדרוג משמעותי באמצעות קופונים דיגיטליים ברשת האינטרנט. תוכלו לפרסם הנחות באתרי קופונים כלל ארציים, באתרי מקומונים ברשת או להעלות קופון עם הנחה בגוגל. את הקופונים ניתן להדפיס ולעודד את לקוחותיכם להגיע לחנות שוב ושוב על מנת לממש אותם. כאשר אתם מגבילים את הקופונים בתאריכים מסוימים אתם יכולים להגדיל את כמות הלקוחות המגיעה לעסק באמצע השבוע ובימים "שקטים" נוספים בהם אין כמעט פעילות בעסק.
עיצוב החנות
עיצוב החנות משפיע אף הוא על כמות הקניות. תכנון חכם המבוסס על הפרדה של מוצרי צריכה בסיסיים (כמו: חלב, לחם וסיגריות) לפינות שונות בחנות יחייב את הלקוחות להכנס לתוככי החנות, להשתמש בעגלה לעתים ולרכוש יותר מוצרים. אם אתם לא מתעסקים בתחום המזון תוכלו למצוא את המוצרים הנמכרים ביותר ולתכנן את מיקומם כך שיעודדו את הלקוחות להכיר את החנות כולה.
יצירת חלון ראווה מושך
אספקט חשוב נוסף בתכנון עיצוב העסק הוא יצירה של חלון ראווה המושך לקוחות להכנס פנימה. נסו לרענן את חלון הראווה בהציגכם מוצרים הרלוונטיים לעונה. למשל, בחגים תוכלו להציג בגדי חג מרהיבים ובקבוקי יין ובחופשת הקיץ בגדי ים, כדורים מתנפחים לבריכה וגלגלי הצלה לילדים. שימו לב האם מרבית הלקוחות שלכם הם נשים או גברים ובאיזה גילאים הם? והתאימו עבור קהלים אלה את המוצרים בחלון הראווה.
לסיכום, אם אתם מפעילים עסק קמעונאי ברמת גן יש מגוון דרכים שבהם תוכלו להתייעל ולהגדיל את כמות המכירות. בדקו את העובדים שלכם בפוליגרף על מנת לוודא כי אין מעילות בעסק, הוסיפו שעון ונוכחות ופונקציונליות נוספת לקופה החכמה, הפכו את פנים החנות וחלון הראווה למזמינים יותר ועדכנו את עיצוב העסק בכל תקופה על מנת למשוך לקוחות נוספים.