התפתחות המסחר המקוון, במיוחד בתקופת הקורונה, הביאה לפריחה של אתרי מסחר מקוונים על בסיס פלטפורומות שונות מווקומרס ועד שופיפי, אי שופ ואחרים.
ישנן תעשיות כמו תעשיית המתנות לדוגמא או הבנדלס שהפרסום עבורן נעשה בדחיפה, בעיקר ברשתות החברתיות או על ידי משפיענים. מוצרים אלו נקנים יותר על בסיס קנייה אימפולסיבית. לעומתן ישנן תעשיות או מוצרים עבורם קיימת כוונת רכישה מוקדמת. האחרונים הם בדיוק המוצרים המתאימים לרכישה לאחר חיפוש בגוגל ולכן חשוב מאוד לחנויות בתחומים אלו לקדם את אתרי המסחר המקוון שלהם לטופ של גוגל.
פנינו אל ערן שיוביץ, מומחה קידום אתרים אורגני, כדי לנסות להוציא ממנו, כמי שעובד שנים רבות בתחום, עצות על קידום אתרי מסחר שבדר"כ בעלי אתרים פחות מכירים.
שלום ערן, ספר לנו קצת בבקשה על הפרקטיקות המקובלות בקידום אתרי מסחר מקוונים
ערן שיוביץ: בכיף, מרבית בעלי העסקים כיום מכירים בחשיבות של התאימות לדפדפנים ומכשירים שונים ואנו כמעט ולא מוצאים אתרים שאינם מותאמים לסלולר. לצערי עדיין עסקים רבים בונים את האתר קודם כל עבור המחשב הנייד ורק לאחר מכן מוודאים התאמה לסלולר אך אני מניח כי תופעה זו תלך ותתמעט עם השנים.
גם בכל הקשור לביצועי האתר וזמני טעינה על ידי הקטנת תמונות ופעולות אחרות אני רואה מודעות הולכת וגוברת. התקדמות נוספת בהבנה של בעלי עסקים ומנהלי אתרי מסחר מקוון חלה בכל הקשור לתמונות וההבנה כי ניתן להשיג טראפיק נוסף בגוגל על ידי שימוש מושכל בתמונות מקודמות עבור ביטויי חיפוש ספציפיים. מצד שני אנו רואים כי ישנם נושאים חשובים שאינם מקבלים מספיק התייחסות.
תוכל לתת מספר דוגמאות?
ערן שיוביץ: ודאי, פעמים רבות אנו רואים התעלמות מנושא הקידום האורגני בכל מה שקשור למבנה האתר והשימוש בניווט הן בסרגל הנביגציה והן בסרגל התחתון (הדר ופוטר) של האתר. לעיתים אנו רואים חשיבה שכולה מכוונת אך ורק לחווית המשתמש וכלל לא לגוגל ולביטויי החיפוש עליהם מתחרה האתר.
מה עוד?
ערן שיוביץ: נושא התוכן הכפול באתר הוא בעיתי לעיתים, במיוחד בקטגוריות בהן ישנם מוצרים רבים ובעלי אתרים אינם יודעים כיצד להציג אותם לגוגל או לעשות שימוש מושכל בקנוניקל טג כדי למנוע מגוגל מלבחור בדפים הלא נכונים להצגה עבור ביטוי מסוים או כדי למנוע תופעה של כפילוית רבות במטא טייטל, במטא דיסקריפשיין או בתיאור.
וואו, נקודות חשובות מאוד. אולי טיפ מועיל אחרון שתרצה לחלוק עם הקוראים לפני שנסיים?
ערן שיוביץ: בהחלט, נסו לשנות את שמות המוצרים בדפי הקטגוריה שלכם ל h3, מחקר שנעשה בתחום הראה כי השינוי יכול להביא לעליה של כ5% בכמות ההקלקות לדף הקטגוריה או לדף המוצר שתקבלו מגוגל.
תודה רבה ערן והמון בהצלחה לכל בעלי אתרי המסחר המקוון שקוראים אותנו, אם התוכן סיפק לכם תועלות שתיישמו אנא קחו דקה ושתפו אותו ברשתות החברתיות או במייל.