Site icon מקומון רמת גן

טיפול בסרטן: שילוב כוחות של מגוון שיטות טיפול

קרדיט - Freepik

מחלת הסרטן נובעת משיבוש פנימי שישנו בגוף, תאים שבעקבות מוטציה מצליחים להתחלק בקצב גבוה הרבה יותר מהקצב הרגיל וגם מצליחים לגבור על מערכת החיסון. כיוון שבאופן עקרוני לגוף יש את הכלים למגר תאים המתחילים לפעול באופן לא תקין והוא עושה זאת מספר פעמים ביום לפחות, היום כבר ישנה הבנה שסרטן נובע מחולשה כלשהי, בין אם של מערכת החיסון או של מערכות שונות וגם חולשה שיכולה להיות ממקור רגשי נפשי ולאו דווקא פיזיולוגי. לכן, לצד טיפולים קונבנציונליים כמו כימותרפיה מומלץ לבדוק אופציות לקבלת טיפול אלטרנטיבי בסרטן שיכול להיות מכיוונים שונים: תזונה, טיפולי רפואה משלימה, שיטות כמו היפרתרמיה, תא לחץ, או טיפולים המתמקדים בנפש ובתודעה, אימונים אישיים ועוד.

טיפול משולב למגוון רחב של מחלות

כאמור, חולים רבים המטופלים בשיטות קונבנציונליות מחשפים היום לחזק את הטיפול הניתן להם באמצעות שיטות טיפול נוספות. במיוחד כאשר הטיפול הוא כימותרפיה, הגוף זקוק לחיזוק ותמיכה שיכולים להגיע בדרכים שונות, באמצעות שיטות שונות. ישנם גם רופאים הנחשבים קונבנציונלים המציעים טיפול אינטגרטיבי אשר כולל לא רק את הכימותרפיה, ההקרנות או תרופות אלא גם מפנים לקבלת טיפולים נוספים שיחזקו את הגוף וגם את הנפש. רופאים אינטגרטיביים מודעים לקשר ההדוק בין גוף לנפש ולכך שחיזוק החוסן הנפשי יראה התמודדות טובה יותר גם ברמה הפיזיולוגית, למשל ע"י חיזוקה של מערכת החיסון. שיטות הטיפול אותן ניתן לשלב עם השיטות הרגילות הן רבות, החל מדיקור סיני, שיאצו או טיפולים מהרפואה המשלימה דרך טיפול נשימות, מדיטציות ושינוי תזונתי ועד טיפולים כמו היפרתרמיה או תא לחץ.

מהי פיברומיאלגיה ואיך ניתן להתמודד?

פיברומיאלגיה היא מחלה הנחשבת היום כרונית, כלומר אין היום למחלת פיברומיאלגיה טיפול אשר יפתור לחלוטין את הדברים ויביא להחלמה מלאה מהמחלה. פיברומיאלגיה באה לידי ביטוי בכאבים שישנם באזורי השרירים והמפרקים, בעיקר בגפיים ועמוד השדרה. הכאבים ישנם כמעט כל הזמן כשלעיתים ישנם התקפים של כאבים חדים. עד היום לא ידועה לגמרי הסיבה לכאבים. במשך שנים היתה התייחסות מזלזלת ממש מצד רופאים ואמירת משפטים כמו "את מדמיינת" (המחלה נפוצה יותר בקרב נשים אך לא רק). היום משוער שהכאבים נובעים מתגובת יתר של מערכת העצבים לגירויים שאינם אמורים להביא לכך. לכן, הטיפול במחלה מבוסס בין היתר על הרגעה, כמו טיפול קוגניטיבי התנהגותי שיביא לשליטה טובה יותר בכאב באמצעות המודעות לעניין.

מקום לידידות הוא מרכז המציע מענה למגוון רחב של בעיות ומחלות באמצעות ראיה הוליסטית של העניין, מציאת הטיפולים המתאימים לכל אחד ועבודה עם אנשי מקצוע מכל הקשת הטיפולית. מוזמנים ליצור קשר.

Exit mobile version