Site icon מקומון רמת גן

חשיבות הפניה לעורך דין מקרקעין בכל עסקת נדל"ן

עורך דין מכירת דירה

credit: canva.com

בין אם מדובר על רכישת דירה או מכירתה, התהליך כולל הרבה מעבר להגעה להסכמה על מחיר בין הקונה למוכר. את תהליך הקניה/ מכירה מלווה הרבה בירוקרטיה, פעולות שיש לבצע מול הרשויות, בין אם הארצית- רשות מקרקעי ישראל ובין אם הרשות המקומית. גם הקונה וגם המוכר צריכים לבצע בדיקות לגבי הנכס כדי לוודא שהעסקה תוכל להסתיים בהצלחה. הפן המשפטי הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך ולכן, אם אתם נמצאים בתחילתה של רכישת דירה, דאגו לפנות אל עורך דין לקניית דירה שילווה אתכם בכל הבדיקות שיש לבצע כמו בדיקות שאין שעבוד על הנכס, בדיקת תשריט הנכס- לוודא שמבנה הנכס בפועל הוא מה שמעודכן גם אצל הרשויות כך שאין חריגות בניה, וכמובן במו"מ ובניית החוזה שיהיה הוגן וישמור על האינטרסים שלכם.

למכור את הדירה בצורה הטובה ביותר

בעסקאות נדל"ן מציינים פעמים רבות את המורכבות ואת הזהירות בה יש לנקוט לקראת רכישת נכס. אמנם הקונה הוא משקיע הכסף ולכן צריך לבדוק היטב את הדברים, אך לא פחות חשוב הוא שגם המוכר יפעל צעד אחרי צעד, יבצע את כל הבדיקות הנדרשות לפני המכירה כמו לוודא שאין כל הערות אזהרה ושהוא אכן רשום בתור בעלי הנכס גם ברשות מקרקעי ישראל. כמובן שחשוב שחוזה המכר יהיה הוגן, שייקבע מראש מועד העברת התשלומים על הדירה וכל נושא אחר הקשור במהלך העברת הדירה ממנו אל הקונה. עורך דין מכירת דירה מלווה את המוכר בכל צעד, ינחה אותו לגבי כל הבדיקות והמסמכים שיש להצטייד בהם וכמובן ידאג שזכויות המוכר יעוגנו בחוזה.

לא קיבלתם את הדירה בזמן? יש מה לעשות

עסקת נדל"ן היא מורכבת ומלאה בבירוקרטיה ופרוצדורות גם כאשר הכל עובר חלק. לא כל שכן כאשר דברים משתבשים ודברים לא מתבצעים כפי שצריך. אחת הבעיות שיכולה לצוץ היא איחור במסירת דירה מצד מוכר הדירה אם זו דירה יד שניה, או מצד הקבלן אם זו דירה יד ראשונה. לאיחור במסירת הדירה יש השלכות רבות. מעבר לאכזבה בה נמצא הקונה כשאינו יכול להיכנס לדירה בזמן, לדחיית הכניסה יש גם משמעות כלכלית כמו חודשים נוספים של מגורים בדירה שכורה ותשלום עבור שכר הדירה לצד המשכנתא. אם רוב תכולת הבית מאוחסנת בתשלום, נדרשת הארכת תקופת האחסון ותשלום נוסף על כך  ובכלל האיחור כרוך בחוסר נוחות כך שלקונה מגיע פיצוי. עם זאת, למוכר הדבר אינו מובן מאליו ולכן כדאי לפנות לעורך דין מומחה בתחום שייצג אתכם.

עו"ד תומר טייכמן הוא עורך דין מקרקעין בעל ניסיון רב המלווה לקוחות רבים בעסקאות קניה ומכירה כמו גם במצבים מורכבים כמו מציאת ליקויי בניה, איחורים במסירת הנכס ועוד.

Exit mobile version