Site icon מקומון רמת גן

השינויים בישראל תופסים תאוצה

קרדיט - Canva

ישראל מתוודעת בשנים האחרונות למונח חדש – רילוקיישן, אבל לא רק במובן של הצבה לעבודה בארץ אחרת אלא גם כמעבר למדינה אחרת או לנוודות בעולם, מבלי להתחייב לחזור לישראל. במקרה כזה, עולה השאלה הגדולה של תשלומי מיסים והתחייבויות שונות, פרנסה וקריירה והיכן לקבל היתר ישיבה חוקי שמאפשר לכם לעבוד ממדינה אחרת ללא בעיות עם החוק. המצבים השונים שאנחנו מכירים בשנים אחרונות כמו נוודים דיגיטליים או אנשים שפשוט החליטו לצאת להתאוורר כמה שנים בחו"ל עם המשפחה או לבד עד שיחליטו היכן לגור, גורם לכך שיש כאלה שחושבים ברצינות על ניתוק תושבות. זהו הליך שעושים כל אזרחי ישראל שאינם מעוניינים לקשור את עצמם למגורי קבע בישראל ושמרכז חייהם נדד מישראל למדינות אחרות ויכול להתרחש בכל גיל בין אם מדובר בצעיר או מבוגר. אולי האדם שמנתק תושבות מעדיף להפסיק לשלם מיסים כמו מס הכנסה וביטוח לאומי, משום שהוא מצא חלופות טובות יותר במדינה שבה הוא חי, אולם רצוי להתייעץ עם מומחי מיסוי לשם כך כדי לוודא שלא ידרשו תשלומים אחרים או שלא יכירו במהלך הזה. משרד שגיא ושות' מתמחה בנושאי מיסוי חו"ל וניתוק תושבות ומסייע לכם לעשות זאת נכון.

המדינה רוצה לדעת עליכם הכל

מילוי טופס 1348 שמיועד לניתוק התושבות חוקר אתכם לפרטי פרטים על כל הנכסים והמהלכים שלכם, היכן אתם גרים, היכן אתם מחזיקים נכס, היכן ההורים שלכם גרים, הילדים שלכם לומדים, מה אתם עושים ואיפה אתם עובדים והחשוב מכל – רוצים לדעת כמה ימים בשנה הקודמת הייתם בישראל משום שהיום מחשבים תושבות ושומת מס על פי הימים שאתם שוהים כאן. לאחרונה נעשתה רפורמה בכך בהתחשב בריבוי התנועה לחו"ל של צעירים ואנשים שגרים ומנוודים בחו"ל, ולכן מומלץ להתייעץ עם מומחים למיסוי כדי לוודא שאינכם צוברים חובות לרשויות המס בגלל התנהלות לא נכונה.

שמירת הזכויות שלכם בישראל

זכויות האזרח שלכם כוללות לא רק מס בריאות שמשלמים לביטוח בריאות ממלכתי ששומר עליכם מפני חשבונות גדולים בגלל טיפולים רפואיים, כמו שאנחנו מכירים מחו"ל. אנחנו יודעים שביטוח לאומי משמש לא פעם החומה האחרונה מפני עוני ולא פשוט לוותר על זכויות כמו תשלום אבטלה, נכות וזקנה במקרים שונים. הצעד של ניתוק התושבות שלכם מחייב התייעצות ומחשבה מראש על התוכניות שלכם ולכן משרד שגיא ושות' עומד לרשותכם בייעוץ מקצועי בנושא זה.

Exit mobile version