אפשריות הצעות המחיר מטעם בעלי מקצוע בתחומים שונים הנוגעים לאחזקת בתים ובניינים, עברו בשנים האחרונות שינוי משמעותי.
אומנם בחלק גדול מהמקרים עדיין נהוג כיום שבעליה של דירה, בניין או עסק הזקוק לשיפוצים, מזמין אליו ישירות, דרך מכרים, ממליצים או מודעה בעיתון בעל מקצוע כמו חשמלאי, אינסטלטור, צבעי, ושיפוצניק ומבקש מהם הצעת מחיר באופן ישיר ובעל המקצוע כותב אותה על נייר רגיל וזו מהווה הצעה לכל דבר.
כיום, התהליך הזה עבר יעילות ושדרוג. כאשר חלק גדול מבעלי המקצוע הללו הם בעלי אתר אינטרנט עצמאי משלהם, ובו יש פירוט של סוגי העבודות שהם מבצעים, דוגמאות, המלצות, תמונות.
בבד בבד לכולם יש דף של "צור קשר" ובו פירוט מתומצת של דרכי הקשר לבעל המקצוע.
בחלק מדפים אלו מתלווה גם דף להצעת מחיר ובו מתבקש הלקוח לציין מה סוג העבודה שהוא מבקש בדירתו או בעסקו או בבניין מגוריו.
בצד זה ישנם גם אתרים גדולים יותר (לדוגמא האיגוד לניהול בתים, בפורטל בתים), המאפשר ללקוח ולמתעניין שירות של קבלת הצעת מחיר מבעלי מקצוע בתחום מסוים (למשל אפשרות של החלפת צנרת בבית או בבניין, צביעה פנימית של חדר מדרגות וכו') וכך הלקוח מקבל מהר וביעילות את השירות הזה באמצעות מייל, שנשאר שמור אצלו ולא על גבי דף נייר שעלול להיעלם וללכת לאיבוד.
חשוב עם זאת לדעת מספר כללים חשובים בעניין הצעות מחיר דרך הרשת.
פניית הלקוח או המתעניין צריכה לכלול פירוט ברור של הדרישה שלו ולא דרישה חלקית.
כך גם בעל המקצוע צריך לתת ללקוח או למתעניין אפשרות לקבל פירוט ברור להצעה.
(למשל, אם צבעי צובע חדר מדרגות, למי האחריות הביטוחית במקרה חלילה של תאונה, או לכמה זמן תקפה האחריות של חשמלאי לעצם התיקון שלו ולא של חלקים שהחליף, או מה קורה במקרה של עיכוב בביצוע, או מה התחייבות לשימוש בחומרים איכותיים לפי דרישת הלקוח)
מאידך, לקוח או מתעניין צריך גם לזהות למי הוא פונה לגבי הצעת מחיר ולראות אם אותו בעל מקצוע הוא בעל שם ואמינות טובים, מעבר לעובדה כי יש לו אתר.