Site icon מקומון רמת גן

הפקת ימי גיבוש

קרדיט - Pixabay

כיצד ניתן ליצור חוויות בלתי נשכחות? הפקת ימי גיבוש היא בין הדרכים היותר יעילות עבור חיזוק קשרים בקרב עובדי החברה, הגברה של מוטיבציה והשפעה חיובית על אווירה כללית במשרד. ימי הגיבוש מאפשרים לעובדים את ההתנתקות מתוך השגרה הרגילה היום יומית, מאפשרת להכיר בסביבה אחרת האחד את השני ועוד. תכנון נכון של ימי הגיבוש הללו עשוי להפוך אותם לחוויה מעשירה ומהנה התורמת הן לעובדים והן לארגון. מהם הדרכים להפקה של ימי גיבוש מוצלחים כך שיתאימו לצרכים ולאופי של הצוות?

חשיבות הפקת ימי גיבוש

בין היתרונות המרכזיים של ימי גיבוש והפקתם הוא החיזוק של תחושת השייכות בין חברי הצוות, כל מקום עבודה דוגל בעבודת צוות נכונה ובריאה, עבודה פרודוקטיבית בקרב העובדים, זו השאיפה הגדולה – כאשר מקיימים פעילויות משותפות מחוץ למסגרת העבודה, מאפשרים לעובדים לייצר אינטראקציה בין-אישית ביניהם, מה שיוביל לשיפור בתקשורת השותפת בעבודה. ימי הגיבוש אף מגבירים את המורל ואת תחושת השייכות לארגון ותורמים להגברה של הפרודוקטיביות והמוטיבציה.

כמו כן, הפקת ימי גיבוש מספקת את ההזדמנות לשיפור של התקשורת בין עובדי המשרד, במיוחד כאשר מדובר בסביבות שבהן יש מגוון אתגרים. הפעילויות השונות יעודדו את העובדים לעבוד יחדיו. לאורך ימי הגיבוש גם נבנים קשרים חברתיים יותר חזקים והעובדים לומדים להכיר טוב יותר האחד את השני, דבר אשר עשוי לסייע גם בפתרון קונפליקטים בעבודה.

שלבים בתכנון הפקת ימי גיבוש

הגדרת מטרות הפעילות ואופי הפעילות

עוד לפני שמתחילים בתכנון של ימי הגיבוש, חשוב שתתחילו בהגדרה של המטרות ואופי הפעילויות המתאימות ביותר לצוות שלכם. האם המטרה היא חיזוק קשרים בין-אישיים בין חברי הצוות? האם המטרה היא שיפור התקשורת בין עובדי החברה? האם המטרה היא פיתוח כישורים מסויימים, כמו למשל פתרון בעיות או מנהיגות? לאחר שהוגדרו המטרות ניתן לבחור בפעילויות המתאימות ביותר, כמו למשל משחקים אתגריים, סדנאות, פעילויות ספורטיביות ועוד.

בחירת המיקום המתאים ביותר

בחירה של מיקום האירוע היא שלב חשוב בהפקה של יום גיבוש מוצלח. חשוב ואף מומלץ לבחור במיקום אשר מציע ומאפשר את התנאים המתאימים ביותר עבור הפעילויות המתוכננות לאותו היום ואף מאפשרות לעובדים להירגע ולהנות מהסביבה. ישנם מקומות רבים עליהם ניתן לחשוב כאשר מדובר על הפקת ימי גיבוש, כמו למשל חופי ים, פארקים, אולמות כנסים מאובזרים או אפילו אתרי טבע.

רעיונות לפעילויות במסגרת ימי גיבוש

ניתן לבחון תחרויות יצירתיות וסדנאות במסגרת של ימי גיבוש, זאת בהחלט דרך נהדרת לשלב בין פיתוח כישורים שונים לבין הנאה. ניתן לארגן סדנאות בישול או תחרויות צילום למיניהן בהם יש שיתוף פעולה מצד העובדים במטרה להשיג יעד משותף.

כמו כן, ניתן גם לבחון אתגרים פיזיים הכוללים פעילויות ספורט ואתגר, תחרויות בסגנון מסלולי נינג\'ה, טיפוס על קירות, משחקי פיינטבול ועוד.

אפשרות נוספת היא מתן ערך נוסף בימי הגיבוש על בסיס ארגון יום התנדבות בקהילה מסויימת או למשל אירוע של גיוס תרומות. כאן יש ערך גדול עם מטרה חברתית שתוכל גם להעניק סיפוק על התרומה למען מטרה טובה לצד הנאה רבה וחיזוק תחושת השייכות לארגון המקדם ערכי אחריות חברתית.

Exit mobile version