כך עולה מנתונים שמפרסמת עמותת אור ירוק. מניתוח דו"ח הבטיחות לחודשי הקיץ של העמותה המתפרסם בימים אלו וסוקר את נתוני תאונות הדרכים המדווחות בחודשי הקיץ בעשור האחרון עולה כי ברמת גן נפגעו בחודשים מאי-ספטמבר מאז 2009 יותר מ-1,500 נהגים והולכי רגל. בגבעתיים, נפגעו בתקופה המקבילה – 366 איש בלבד.
בחודשים האחרונים אנחנו עדים לעליה במספרי ההרוגים בתאונות דרכים בהשוואה למצב בשנה שעברה, מתחילת שנת 2019 ישנה עליה של 10% בהרוגים בתאונות, עליה שנמצאת בטיפוס מדאיג במיוחד בחודשיים האחרונים. והמספרים קשים במיוחד מתחילת חודש יולי שבטרם הגיע לסיומו, נהרגו במהלכו 23 בני אדם בכבישי ישראל, שמונה בני אדם יותר מאשר בתקופה זו ביולי שעבר.
על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, במהלך חודשי קיץ 2018 (מאי-ספטמבר) נפגעו בתאונות דרכים בתחומי הערים והישובים 5,607. עוד עולה מן הנתונים כי בקיץ הקודם נהרגו 46 בני אדם בתאונות דרכים בתחום העירוני, ו-590 בני אדם נפגעו באורח קשה.
ברמת גן נפגעו 1,542 בני אדם בתאונות דרכים בחודשי הקיץ (מאי-ספטמבר) בעשור האחרון (2009-2018), מתוכם שישה בני אדם נהרגו. בחודשי הקיץ הקודם (2018) נפגעו בעיר 127 בני אדם, מהם אדם אחד נהרג.
בגבעתיים נפגעו 366 בני אדם בתאונות דרכים בחודשי הקיץ (מאי-ספטמבר) בעשור האחרון (2009-2018), מתוכם שני בני אדם נהרגו. בחודשי הקיץ הקודם (2018) נפגעו בעיר 30 בני אדם.
מן הנתונים עולה כי בירושלים נפגעו 688 בני אדם בתאונות בקיץ 2018, יותר מאשר בכל יתר הערים, כך בתל אביב-יפו נפגעו 630 בני אדם, בחיפה 361 נפגעו בתאונות דרכים בחודשי הקיץ הקודם ובאשדוד, העיר הרביעית במספר הנפגעים, נפגעו 210 בני אדם. בבחינת העשור האחרון דווקא בתל אביב-יפו נפגעו הכי הרבה בני אדם בחודשים החמים של השנה, קרוב ל-9,000 נפגעים ובפער משמעותי בהשוואה לעיר הבאה אחריה במספר הנפגעים, ירושלים שבתחומיה נפגעו בקיץ בעשור החולף כ-7,000 בני אדם.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מתחילת שנת 2019 נרשמה עליה חדה במספר ההרוגים מתאונות דרכים בעיקר בכבישים הבינעירוניים ולכן על מנת ליצור אווירה הרתעתית כזו שתמנע עבירות תנועה המשטרה חייבת להגביר את הנוכחות שלה בכבישים. נהיגה בחודשי הקיץ ובעיקר בחודשי החופש הגדול מזמנת איתה אתגרים וסכנות ייחודים ובמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להגביר את ההסברה והמודעות בקרב הנהגים בתקופה הזאת. תאונות דרכים הן לא גורל וניתן להצליח במאבק הזה ולצמצם את מספר התאונות והנפגעים בהן, רק כאשר המדינה לוקחת אחריות ושמה את הצלת החיים בראש סדר העדיפויות".