Site icon מקומון רמת גן

המשחקים המושלמים שיהיו בבית שכל החברים יכולים לשחק יחד

למשחק חברתי השפעות חיוביות על איכות החיים ותוך כדי משחק הילדים לומדים גם כיצד לתקשר עם חבריהם, להתמודד עם דילמות ולהגיע לתחושת הישג שבונה ביטחון.
במיוחד היום בעידן המסכים, הורים רבים חותרים לכך שהילדים יזמינו חברים וישחקו עמם במשחקים שלא בהכרח קשורים למסך ועל מנת שהפעילות החברתית המגבשת אכן תצלח, כדאי להחזיק מלכתחילה בבית סוגים שונים של משחקים ליצירת פעילויות מסקרנות ומעשירות בעלות תועלות ולהציע לילדים לבחור את העיסוק המועדף, כל פעם מחדש.
לפניכם מספר הצעות למשחקים חברתיים ששווה לשמור בחדר וכל פעם שעולה השאלה במה נשחק עכשיו, לשלוף.

טקטיקה או זיכרון? אתם מחליטים

משחקי קלפים נחשבים להצלחה מסחררת כבר מגיל צעיר והם יכולים לתרום מהיבטים רבים להתפתחות הקוגניטיבית, המוטורית והחברתית. כך למשל, הם מספקים הזדמנות לאינטראקציה בין המשתתפים כאשר הם מתקשרים זה עם זה בנוגע לאיזה קלף יש לך למשל לפי רמזים והם מסייעים גם מההיבט המוטורי להפעיל את שרירי האצבעות וכף היד. במידה ובחרתם עבורם משחק זיכרון, הרי שאלה מציעים דרך יצירתית, מהנה ויעילה לתרגל דפוסים, צורות, לשנן ולשפר את יכולת המיקוד, חיזוק הזיכרון וכמובן הסבלנות. תוך כדי פעילות הילדים לומדים גם לנצח וגם לומדים להפסיד בכבוד, מתרגלים חשיבה אסטרטגית ומיומנויות שקשורות למתמטיקה.

צילום: UNSPLASH

בנייה והרכבה – חוויית למידה

משחק לגו נחשב למשחק אגדי, אחד האהובים בכל הזמנים, שלא מפסיק לחדש ולהפתיע בערכות ומודלים המבוססים על עולמות תוכן שילדים אוהבים. לגו חברות למשל נחשב לאחד המועדפים והוא מציע דמויות מוכרות לילדים מתוכנית הטלוויזיה וגם דמויות בעלות אישיות שונה, כך שכל יחד יוכל לבחור עם איזו דמות להזדהות.
בנוסף, יש לסדרה שלל מבנים כך שאפשר להמחיש וליהנות מסצנות מוכרות מחיי היום יום וליצור אינטראקציה עם חברים תוך כדי שמפעילים את הדמויות במרחבים הבנויים. כמובן שתהליכי הבנייה כשלעצמם מחזקים את המיומנויות המוטוריות, תורמים לתקשורת בקבוצת השווים, מסייעים בפיתוח החשיבה הכמותית, מעקב אחר הנחיות, התמודדות עם אתגרים וקונפליקטים כאשר בונים עם החברים ולאחר הבנייה אפשר לתרגל מהי חברות דרך סדרת חברות התוססת והיפה בצבעוניות רכה שמתאימה מאוד לגיל הגן ולגיל בית ספר. הסדרה מאפשרת חוויה עצמאית או משותפת לפי בחירה.

הנאה תוך כדי תנועה

משחקי כדור מהווים אופציה אטרקטיבית נוספת הן לילדים שאוהבים לפרוק אנרגיה והן לילדים שפחות זזים וזו ההזדמנות האולטימטיבית עבורם להתחיל לנוע במרחב.
קיימות פעילויות שונות בקיטים שאפשר להציע לחברים כמו למשל, פשוט זריקות ותפיסות של כדור או כדורסל וכדורגל כולל האביזרים הנלווים לחוויה וכן לוחות ריקוד או לוחות עם שעון צבעים שמסמך איזה יד ואיזה רגל יש לשים כל פעם מחדש על הלוח וכך לאתגר גם את חוש התנועה.

יצירה בדרך לגיבוש

אם ברצונכם לשחרר את הצד היצירתי ולאפשר לחברים לשתף פעולה ביחד ביצירה משותפת בין אם מדובר בקיט אחד לכל ילד או בערכה משותפת, תוכלו להציע להם ערכות יצירה. הדבקת פאייטים, חוברות צביעה ענקיות, צביעה של תיק או פסל, עבודה עם חימר, פימו, בצק צבעוני, תלוי בגיל ובמידת העניין. תוך כדי יצירה הם יוכלו להחליט מה ליצור ולחלק משימות וסמכויות על מה כל אחד אחראי בתהליך וליהנות גם מתחושת ההישג הנפלאה של התוצר המוגמר שהם יצרו יחדיו.

בבחירת המשחקים שתרצו להחזיק בבית, השקיעו במותגים מובילים ובחומרים איכותיים על מנת להציע את הטוב ביותר לילדכם ותוכלו גם לגוון עבורם במפגש אחד. אז קבענו פליי דייט?

Exit mobile version