Site icon מקומון רמת גן

דוקטור מאיה גבסו מספרת על בוטוקס בחו"ל: לא בדיוק מה שחשבתם

קרדיט לתמונה - freepik.com

זה לא סוד שטיפולים אסתטיים בחו"ל, כולל הזרקות, טיפולי שיניים וניתוחים פלסטיים זולים משמעותית מאשר בארץ ויותר ויותר ישראלים נוהרים לטורקיה, גאורגיה ועוד יעדים ומשלבים את הגשמת חלומם הגדול יחד עם טיול לחו"ל.

רק שלא הכול וורוד בעסקי ההזרקות בחו"ל. בקליניקה של דוקטור מאיה גבסו פלגי נתקלו לא פעם ולא פעמיים בסיבוכים שנבעו מטיפולים כושלים בהזרקות שלא תמיד ניתן לתקן.

לטוס לטיול ולחזור צעיר? לא בדיוק

"כולנו קראנו ברשת על מקרים מצערים של זיהומים חמורים, ניתוחי חירום ועיוותים שלא ניתן לתקן לאחר הזרקות וניתוחים בחו"ל" אומרת דוקטור מאיה גבסו פלגי, "משרד הבריאות הגדיל לעשות ומזהיר בכל פלטפורמה מפני טיפולים אסתטיים בחו"ל, וחברות הביטוח מקשות על המבוטחים בנושא זה, אבל כל זה לא מונע מהישראלים לנסות לחסוך כמה שקלים ולסכן את בריאותם לטובת הגשמת חלומם.

"תקלות וסיבוכים מהזרקות בחו"ל לא תמיד ניתן לפתור כי לא תמיד ידוע באיזה חומר השתמשו המזריקים בחו"ל, למטופלת אין בדרך כלל מידע כתוב על מה נעשה ואני צריכה לנסות לשחזר מהסיפור של המטופלת והתוצאות שבפניי מה נעשה בפנים, מספרת דוקטור מאיה גבסו פלגי. "ברוב המקרים הסיפור שמספרת המטופלת ומה שקרה בפועל אינם זהים"

אז מה יכול להשתבש?

דוקטור מאיה גבסו פלגי מציינת בנוסף כי רוב הסיבוכים המשמעותיים קורים בסמוך למועד ההזרקה (זיהומים מסכני חיים, נמק ברקמה ועוד) ובשלב הזה המטופל בדרך כלל כבר במטוס חזרה ארצה והרופא שטיפל בו אינו זמין לו יותר, ולנו, הרופאים בארץ, אין שום מידע על מה נעשה בדיוק, מה גם שמיד לאחר ניתוח פלסטי גדול מאוד לא מומלץ להרים משקלים כבדים כגון מזוודות ובאופן כללי ההנחיות הן לנוח בכמה ימים הראשונים לאחר הניתוח.

דוקטור מאיה גבסו פלגי מספרת על מקרה שהגיע אליה לקליניקה

"במקרה אחד שראיתי, מטופלת הגיעה אליי כשבוע לאחר שחזרה מגאורגיה עם נפיחות וכבדות ניכרת סביב העיניים, בצקת משמעותית שהקשתה עליה לפתוח את העיניים ויצרה אצלה כאבי ראש חזקים, והמראה היה גם נורא", מעידה דוקטור מאיה גבסו פלגי, "היה לא פשוט להבין מה נעשה בפנים אך בסופו של דבר הבנתי שמדובר בכמות אדירה של חומצה היאלורונית שהוזרקה ללחיים וסביב גלגל העין באופן שנוגד כל אתיקה ופרקטיקה רפואית, הכמות הגדולה של החומר יצרה בצקת נוראית סביב העיניים והתוצאות היו חמורות", אומרת דוקטור מאיה גבסו פלגי. "למזלה של המטופלת היות ומדובר בחומצה היאלורונית, ניתן היה להמיס אותה בקלות יחסית ולהפטר מהלחץ שהחומר יצר על גלגל העין, למטופלת הוקל מאוד כי גם המראה חזר לנורמה"

לא תמיד יש לסיפור סוף טוב

דוקטור מאיה גבסו פלגי מסתייגת ואומרת שלא כל מקרה של עודף חומר נגמר ככה בשלום, בפרקטיקה של האסתטיקה חשוב מאוד להכיר את האנטומיה של הפנים ואת התכונות של החומר המוזרק על מנת להימנע מלחץ של החומר על כלי הדם ולהיזהר מאוד מנמק. אז כל מקרה כזה שאני מטפלת בו ומסתיים בשלום הוא נס מבחינתי והמטופלת יצאה ממנו ממש בזול

"ישנם מקרים בהם צלקות הסגירה של ניתוחי מתיחת הפנים נעשות גרוע וצריך לתקן אותן, ולא כל רופא בארץ מוכן לקחת אחריות ולתקן ניתוח של רופא אחר, זו אחריות מאוד גדולה" מספרת דוקטור מאיה גבסו פלגי

להישאר בטוח ולטפל בארץ

"רק בארץ הרופא המטפל שלך צמוד אליך ונותן לך מענה לאורך כל שלבי ההחלמה מהפרוצדורה שבוצעה, וזה גורם קריטי בבחירת המטפל" מסכמת דוקטור מאיה גבסו פלגי. "מעולם לא התאים יותר המשפט שהזול בסוף עולה ביוקר, תבחרו במטפל ישראלי ותוכלו לישון בשקט"

Exit mobile version