28 צעירים (15-24) נהרגו בתאונות דרכים בערים בשנת 2020 בשנת 2019 נהרגו גם כן 28 ובשנת 2018 נהרגו 16 צעירים בתאונות דרכים. מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בכל שנה נהרגים 25 צעירים בתאונות דרכים בתחום העירוני בלבד.
ברמת גן נפגעו 66 צעירים (15-24) בתאונות דרכים בשנת 2020, מהם 11 נפצעו קשה, מדובר בעליה בהשוואה לכמות הנפגעים בשנת 2019 (52 נפגעים) ובשנת 2018 (42 נפגעים) בעיר. בעשור החולף (2011-2020) נפגעו ברמת גן 623 צעירים, מהם ארבעה נהרגו.
בחינת הנתונים מראה כי 2,483 צעירים נפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני בשנת 2020, ו-285 נפצעו קשה. המצב הקשה בהרוגים בערים מגיע במקביל לנתונים קשים גם בתאונות דרכים בכלל כבישי הארץ – העירוניים והבינעירוניים. 4,382 צעירים נפגעו בכבישי ישראל בתאונות דרכים בשנת 2020 מתוכם 70 נהרגו ו-475 נפצעו באורח קשה.
צעירים הם אוכלוסייה בסיכון גבוה להיפגעות בתאונות דרכים, הן כנהגים, כרוכבים על דו גלגלי או כהולכי רגל. לצעירים מאפיינים ייחודיים המבדילים אותם משאר האוכלוסיות: הם לרוב פעילים יותר בשעות הלילה ובסופי השבוע בפרט. חלקם סובלים בשנים הראשונות לנהיגה מחוסר ניסיון שמתבטא בקשיי הבנה ויכולת לקרוא את מפת הסכנות שהכביש מציב. בימי הקיץ והחופש הגדול הסכנה של צעירים להיפגע בתאונת דרכים הולכת וגוברת בשל היעדרן של המסגרות החינוכיות שמגוננות עליהם כמו בתי הספר התיכונים והאוניברסיטאות.
בירושלים נפגעו הכי הרבה צעירים בתאונות דרכים
פילוח הנתונים לפי ערים חושף כי בירושלים נפגעו בשנת 2020 בתאונות דרכים 339 צעירים, זאת לעומת 294 שנפגעו בתל אביב, העיר הבאה אחריה במספר הצעירים שנפגעו. גם בבחינת נתוני העשור החולף ניתן לראות פער משמעותי במספר: בירושלים נפגעו 3,664 בעוד בתל אביב נפגעו 3,166 צעירים וצעירות בתאונות דרכים. בתל אביב נרשמה בשנת 2020 עליה במספר הנפגעים לעומת השנה שקדמה לה, 294 נפגעו בשנת 2020 לעומת 250 שנפגעו בעיר במהלך 2019.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "צעירים נפגעים בשיעור גבוה בתאונות דרכים ולאור זאת חייבת המדינה להתמקד באוכלוסייה בעלת המאפיינים הייחודיים לה על מנת לצמצם את מספר הנפגעים הרב. בשיתוף פעולה של המשרדים השונים נוכל להציל חיים. חייבים להגדיל את ההסברה בקרב הצעירים, להתאים אותה לשפה הייחודית שלהם ולמקד אותה במדיות שהם צורכים כמו הרשתות החברתיות. בנוסף יש להגביר את הנוכחות המשטרתית באזורי הבילוי בכל הימים ולא רק בסופי שבוע. חייבים להעניק לצעירים פתרונות תחבורתיים כמו קווי לילה, כדי שרבים מהם יעדיפו להשאיר את הרכב בבית ולעשות שימוש בתחבורה ציבורית. במהלך המשלב את הפתרונות הללו, בנוסף למתן אפשרויות הסעה שונות בשעות הלילה ניתן לצמצם את מספר הצעירים שנהרגים בתאונות דרכים. האחריות היא של משרדי הממשלה השונים והרשויות המקומיות".
מתחילת שנת 2021 חלה עליה משמעותית בהיפגעותם של נהגים צעירים בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שקדמה לה. 29 נהגים צעירים נהרגו מתחילת שנת 2021, בעוד בזמן המקביל בשנה שעברה (13 ביוני) נהרגו 14 נהגים צעירים – עליה של 107%.