86 צעירים (15-24) נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2021, עליה של 22% בהשוואה למספר הצעירים שנהרגו בשנת 2021, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. עוד עולה מהנתונים כי זה זהו מספר ההרוגים הגבוה מזה ארבע שנים – בשנת 2020 נהרגו 70 צעירים, 80 נהרגו בשנת 2019 ו-69 צעירים נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2018. בכל שנה נהרגים 74 צעירים בממוצע בתאונות דרכים.
ברמת גן נפגעו 53 צעירים (15-24) בתאונות דרכים בשנת 2021, מהם שישה נפצעו קשה. בעשור החולף (212-2021) נפגעו ברמת גן 602 צעירים, מהם ארבעה נהרגו.
עוד עולה מן הנתונים כי בשנת 2021 נפגעו בתאונות דרכים קרוב ל-5,000 צעירים, מעל מחצית מהם נפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני – 2,648 צעירים. מבין הנפגעים בתחום העירוני בשנת 2021 נהרגו 27 צעירים ו-291 נפצעו באורח קשה.
החופש הגדול כבר כאן, תקופה ארוכה של חופשה ממסגרות לימוד רבות כמו בתי הספר התיכוניים והאוניברסיטאות. צעירים הם אוכלוסייה בסיכון גבוה להיפגעות בתאונות דרכים, הן כנהגים, כרוכבים על דו גלגלי או כהולכי רגל. לצעירים מאפיינים ייחודיים המבדילים אותם משאר האוכלוסיות: הם לרוב פעילים יותר בשעות הלילה ובסופי השבוע בפרט. נהגים צעירים מאופיינים בהיעדר ניסיון בנהיגה אשר מתבטא בקשיי הבנה ויכולת לקרוא את מפת הסכנות שהכביש מציב. בימי הקיץ והחופש הגדול הסכנה של צעירים להיפגע בתאונת דרכים הולכת וגוברת.
בירושלים נפגעו הכי הרבה צעירים בתאונות דרכים, תל אביב-יפו מיד אחריה.
פילוח הנתונים לפי ערים חושף כי בירושלים נפגעו בשנת 2021 בתאונות דרכים 335 צעירים, בפער קטן מאוד מיד אחריה נמצאת תל אביב-יפו שבתחומיה נפגעו 329 צעירים. אחריהן נמצאות חיפה – 170 נפגעים בשנת 2021, באר שבע – 93 נפגעים ונתניה עם 87 נפגעים צעירים.
בבחינת נתוני העשור החולף ניתן לראות פער משמעותי יותר במספר: בירושלים נפגעו 3,561 בעוד בתל אביב-יפו נפגעו 3,036 צעירים וצעירות בתאונות דרכים. בתל אביב-יפו נרשמה בשנת 2021 עליה במספר הנפגעים וזהו מספר הנפגעים הצעירים בתאונות דרכים הגבוה זה ארבע שנים בעיר.
לדברי עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "צעירים הם אוכלוסייה פגיעה במיוחד ולכן נדרש טיפול נקודתי וייחודי בכדי לצמצם את מספר הנפגעים וההרוגים הגבוה. בשיתוף פעולה של המשרדים השונים נוכל להציל חיים. חייבים להגביר את ההסברה בקרב הצעירים, להתאים אותה לשפה הייחודית שלהם ולמקד אותה למדיות שאותן הם צורכים.. בנוסף, יש להגביר את הנוכחות המשטרתית באזורי הבילוי בכל הימים ולא רק בסופי שבוע. חייבים להעניק לצעירים פתרונות תחבורתיים כמו קווי לילה, כדי שרבים מהם יעדיפו להשאיר את הרכב בבית ולעשות שימוש בתחבורה ציבורית. במהלך המשלב את הפתרונות הללו, בנוסף למתן אפשרויות הסעה שונות בשעות הלילה ניתן לצמצם את מספר הצעירים שנהרגים ונפגעים בתאונות דרכים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים בסיוע הרשויות המקומיות חייבים להוביל תכנית אסטרטגית שתציל את חייהם של צעירים רבים".
בישראל ישנם 643 אלף נהגים צעירים עד גיל 24 (נכון לשנת 2019). נהגים צעירים מהווים קבוצת סיכון משמעותית להיפגעות בתאונות דרכים. מעבר להיפגעות הגבוהה שלהם בתאונות דרכים, הם גם מעורבים בתאונות דרכים בשיעור ניכר. היפגעותם ומעורבותם הגבוהה בתאונות דרכים נובעים מהמאפיינים הייחודים לאוכלוסייה זו. נהיגה בשעות הלילה, בעייפות, תחת השפעת אלכוהול ובמהירות גבוהה הם רק חלק ממאפייני נהיגה הבאים לידי ביטוי בנהיגת הצעירים אשר מובילה כאמור להיפגעות גבוהה בתאונות דרכים.