Site icon מקומון רמת גן

אתם נוהגים עם רישיון שפג תוקפו? יש לכך השלכות

קרדיט - Freepik

ישנם לא מעט נהגים אשר מפחיתים בחשיבותו של תוקף הרישיון. הם בטוחים שאם יש להם רישיון הכל תקין והתאריך הוא עניין בירוקרטי בלבד. אז יש לכך השלכות מעבר לבירוקרטיה. למשל, אם נפגעתם בתאונה ואתם רוצים לתבוע את ביטוח החובה לא תוכלו לעשות זאת אם רישיונכם אינו בתוקף. החוק מפריד בין פקיעת הרישיון עד חצי שנה, חצי שנה עד שנתיים או שנתיים ומעלה. עד חצי שנה תהיו צפויים לקנס של 250 ₪ ולצבירת 8 נקודות. בטווח של חצי שנה עד שנתיים ישנה קפיצה משמעותית של הקנס ל 750 ₪ וגם כאן יתווספו לכם 8 נקודות. בשנתיים ומעלה כנראה תזומנו לדין, אלא אם כן עורך הדין יצליח לפתור את הדברים מול התביעה מחוץ לבית המשפט.

איך משפיעות נקודות תעבורה עליכם בחיי היומיום?

נהגים רבים לא שמים לב לצבירת נקודות אצלם בעקבות ביצוע עבירה כזאת או אחרת. הם מתייחסים בעיקר לענישה על העבירה. חשוב לשים לב גם לעניין הנקודות. אמנם כשמדובר על צבירה של עד 36 נקודות, הדרישה היא לעבור קורס נהיגה מונעת בסיסי או מתקדם ולעבור מבחן, מה שרוב הנהגים לא מתרגשים ממנו, אך כאשר מדובר על 36 נקודות ומעלה, ההתייחסות היא מחמירה יותר וכוללת למשל פסילת הרישיון עד 3 חודשים ואף מעבר לכך.. מחיקת נקודות תעבורה מתרחשת אוטומטית בצבירה של עד 22 נקודות לאחר שנתיים ללא עבירה או לאחר ארבע שנים בצבירה של 24 נקודות ומעלה. חשוב לשים לב שתשלום דו"ח משמעו הודאה בעבירה ולכן, אם אינכם בטוחים בכך שהדו"ח מוצדק ההתייעצו עם עורך דין. ביטול הדו"ח משמעו פחות נקודות שיתווספו לכם.

בחירת עורך הדין הנכון: צעד בדרך ליציאה מהעניין

עבירות תעבורה מקבלות התייחסות חמורה ובצדק, לאור תאונות הדרכים הרבות ומספר ההרוגים בתאונות שהולך ועולה. חלק גדול מעבירות התעבורה נחשבות לעבירות פליליות וכך ההתייחסות אליהן, במיוחד העבירות החמורות כמו נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים. אם נקלעתם למצב בו אתם חשודים או נאשמים בעבירת תעבורה, בין אם היא נהיגה ללא רישיון בתוקף, נהיגה בשכרות ועוד- אל תחכו. פנו לעורך דין המתמחה בדיני תעבורה עם דגש על סוג העבירה המיוחס לכם. כך יהיה בקיא בכל החוקים והנהלים הרבים ויוכל למצוא את הדרך לדלות כשלים של המשטרה, למשל באופן ביצוע בדיקת ינשוף, או טיעונים משכנעים להקלה בסוג העבירה או אפילו ביטול ההאשמה באופן מלא.

עו"ד יניב תורגמן מתמחה בדיני תעבורה ומתמקד בתחום זה. הוא בקיא בחוקים ובנהלים, מכיר היטב פסיקות שהפכו לתקדימים משפטיים וכך מצליח לסייע ללקוחותיו גם במצבים מורכבים. מוזמנים ליצור קשר.

Exit mobile version