Site icon מקומון רמת גן

איך לשמור על בריאות חיית המחמד שלנו?

כאשר מאמצים או רוכשים כלב, חתול או כל חיית מחמד אחרת, המשפחה אחראית על דברים רבים הקשורים לחיה זו כמו הבריאות והתזונה. זו הסיבה שכאשר מכניסים את חיות המחמד לראשונה הביתה, מגיעים גם אל הווטרינר כדי שיבדוק אותן. כל חיה וכל גזע של כלבים או סוג של חתולים מצריך היערכות אחרת ולכן חשוב שבני הבית יהיו מודעים מראש לאחריות שלהם ויערכו לכך מראש, כמו לדוגמה קבלת המלצה על ווטרינר מעולה שהקליניקה שלו ממוקמת בסביבת המגורים של המשפחה.

לאחר בחירת הכלב, אם זה בולדוג צרפתי, צ'או צ'או או כל גזע אחר, מתאמים תור לבדיקה ראשונה אצל הווטרינר. הוא יבצע בדיקה מקיפה וימליץ על התזונה המיטבית עבורו. כמו כן הוא יחסן את הכלב בחיסונים על פי הסדר המומלץ ובהתאם לגודלו ולמשקלו של הכלב. בין החיסונים שהם חשובים ביותר יש חיסון נגה כלבת, משושה, חיסון נגד תולעת הפארק ועוד. מעבר לחיסונים הראשונים יש לקבוע את המועדים לחיסונים הבאים.

שמירה על בריאות הכלב

כדי לוודא שהכלב שלכם בריא חשוב להגיע מעת לעת אל הווטרינר כדי לבצע בדיקה מעמיקה של מצבו הבריאותי. הווטרינר בודק נושאי בריאות אקוטיים כמו הלב, צניחת האגן, דלקת פרקים אם קיימת ועוד. מעבר לכך אם הכלב חולה יש לקחת אותו לבדיקה ייעודית ולבצע את הטיפולים הנדרשים על פי ההנחיות של הווטרינר כמו לדוגמה טיפות עיניים, אנטיביוטיקה ועוד. יש גם מקרים חריגים שבהם יש לבצע בדיקות מיוחדות כמו ביופסיה או בדיקות במעבדה כדי לבדוק הימצאותן של מחלות ספציפיות.

צילום: canva

תזונה ומשקל של הכלב

יש חשיבות רבה לשמירה על משקלו הנכון והמאוזן של כל כלב. שמירה על כך תמנע ככל האפשר מחלות כמו סוכרת, סרטן ומחלות נוספות. לכן חשוב לתת לו מזון מאוזן על פי ההמלצות של הווטרינר של מזונות בריאות הכוללים גם מזון יבש וגם מזון רטוב, תוך הקפדה על רכיבים ספציפיים במזון שהם חשובים עבורו.

נושא נוסף שמסייע בנושא איזון המשקל הוא שעות משחק שבהן הכלב יוציא אנרגיה בחצר הבית או בפארק.

שמירה על היגיינת הפה של הכלב

צחצוח שיניים הוא נושא אקוטי אצל כלבים וזאת כדי למנוע מחלות שיניים וחניכיים שעלולות לפגוע מאד במצב בריאות של הכלבים. חשוב מאד לטפל בכך לכל כלב אך במיוחד לכלבים קטנים ולגורים כיוון שהם רגישים לכך הרבה יותר מכלבים בינוניים וגדולים.

בני המשפחה מצחצחים בתדירות קבועה את שיניהם של הכלבים ובנוסף לכך רוכשים עבורם צעצועים שהם ייעודיים ללעיסה דנטלית. השימוש בהם יפחית את הסיכויים למחלות בחלל הפה. מעבר לכך חשוב שהכלבים יאכלו גם מזון יבש שמסייע בשמירה על בריאות השיניים.

בני המשפחה מקפידים גם שיהיה לכלב שלהם שבב מזהה, כדי שבמקרה הצורך יהיה אפשר לראות את מלוא המידע על מצבו הבריאותי.

Exit mobile version