Site icon מקומון רמת גן

תכנון נכון של מטבח – כשפונקציונליות ועיצוב מתחברים

משולש הזהב של הבית הוא המטבח (עם פינת האוכל אם יש), הכניסה והסלון. כל אלה מחוברים ביחד כחלל פתוח המופרד בצורה מינימלית. לכן צריך להיות קשר מסוים ביניהם ושישתלבו יחד בצורה הרמונית. כך, אם הבית כולו מעוצב בסגנון מודרני, מטבח כפרי מאוד ובעל מראה גולמי ופראי יתאים פחות. היום גם בתוך הסגנון הכפרי ישנם תתי סגנונות כך שניתן ליצור מטבחים כפריים מעוצבים המשדרים מצד אחד חמימות אך מצד שני משתלבים היטב עם סגנון מודרני. תכנון חכם, שטח אחסון משמעותי ונוח ואלמנטים שונים יכניסו גם את המודרניות לתוך הכפריות כך שהמטבח ישתלב היטב. אפשר גם לבצע התאמות מכיוון הסלון, להכניס כפריות לסגנון מודרני ונקי באמצעות פריטים כמו כריות צבעוניות, וילון או שטיח.

מודרניות עם עץ? זה לגמרי אפשרי

עץ כחומר גלם מתקשר מאוד עם מראה טבעי ואכן כאשר עץ הוא חומר גלם מרכזי בחדר מיד ישנו צביון כפרי וטבעי, אך כאמור, הדבר לא צריך להפריע למטבח להיות מותאם לצרכים ולסטנדרטים של היום. גם בתוך מטבח מעץ, אלמנטים כמו אי (אם יש מספיק מקום, אל תכניסו אי בכוח), מכשירים כמו מכונת קפה (כשגם כאן ישנם סגנונות עיצוב שונים), בר מים או תאורה בסגנון נקי ומודרני יכניסו מיד את האיזון ויהפכו את המטבח לשילוב בין הכפרי והחם לבין המודרני והמותאם היטב להיום. מקומות אחסון המסתירים היטב את המאוחסן בהם אך מאפשרים לשלוף אותו בקלות בשעת הצורך גם הם מאפיינים של המטבח המודרני.

לשלב את הצבע הלבן לעידון הכפריות

מלבד פונקציונליות ואבזור המטבח בכל מה שכולל מטבח בימינו ניתן להכניס לתוך הכפריות את המודרניות או העידון באמצעות צבע. מטבחים מעוצבים בלבן הם מבוקשים מאוד היום כי הלבן מאזן בין הכפרי למודרני ומשלב ביניהם בצורה מעולה. לבן מתאים גם אם המטבח עשוי מעץ וגם אם עשוי מחומרים נקיים יותר כמו זכוכית או חומר פלסטי. למראה מודרני מאוד הלבן מכניס מעט קלאסיקה ולמטבח כפרי הוא מוסיף עדינות. כמובן שמטבח לבן לא חייב להיות לבן לחלוטין בלי שום צבע. באמצעות פריטים כמו מכונת קפה צבעונית, צמחיה אם יש מקום, כלים או פריטים דקורטיביים אפשר ליצור מראה מעניין גם במטבח לבן.

Exit mobile version