Site icon מקומון רמת גן

תזונה קטוגנית: עקרונות ויתרונות

הדיאטה הקטוגנית צברה פופולריות עצומה בשנים האחרונות, כאשר אנשים רבים עוברים לתזונה דלת פחמימות ועשירה בשומן זו כדי לרדת במשקל ולשפר את בריאותם. לכן בהחלט אפשר להבין אתכם אם גם אתם חושבים על תזונה קטוגנית ורוצים לדעת האם זה יכול להיות הפתרון הנכון עבורכם. חשוב להבין: מדובר על דיאטה שעבור רבים איתנו פשוטה, והסיבה לכך היא בעיקר ההרגל שלנו לצרוך פחמימות בחיי היומיום. עם זאת, הצלחת הדיאטה הזאת מוכרת בעולם כולו ולכן בהחלט כדאי לשקול זאת בחיוב.

צילום: pexels

מה זה אומר בדיוק תזונה קטוגנית?

עוד לפני שתתחילו לקרוא תפריטים של תזונה קטוגנית, חשוב לנסות ולהבין במה דברים אמורים. הדיאטה הקטוגנית היא תזונה עתירת שומן, דלת פחמימות וחלבון בינוני שנועדה להעביר את מקור האנרגיה העיקרי של הגוף מגלוקוז לקטונים. על ידי הפחתה דרסטית בצריכת הפחמימות, הגוף נכנס למצב מטבולי הנקרא קטוזיס, שבו הוא הופך יעיל יותר בשריפת שומן לצורך הפקת אנרגיה. הפירוט הטיפוסי של אבות המזון בתזונה קטוגנית מורכב מ-70-75% שומן, 20-25% חלבון ו-5-10% פחמימות. אם ננסה להבין איך יכול להיות שהדיאטה הזאת זוכה להצלחה כבר שנים, אנחנו נראה שזה לא במקרה. לדיאטה הזאת יש יתרונות רבים שאי אפשר להתעלם מהם, כך שברור מדוע אם גם אתם רוצים לעשות שינוי בחייכם, כדאי שתכירו את האופציה הזאת קצת יותר לעומק.

 

היתרונות של הדיאטה הקטוגנית

ישנם מספר יתרונות שמובילים את התזונה הקטוגנית להיות מוכרת ומוצלחת, והם:

 

 

 

 

 

לכן ברור מדוע היום גם נשים וגם גברים רבים ברחבי העולם עובדים לתזונה שכזו. חשוב להבין: לוקח לגוף בדרך כלל מספר ימים עד שבועות להיכנס לתהליך הקטוזיס, אך כאמור, כשזה קורה, היתרנות הם רבים.

 

עקרונות התזונה הקטוגנית

על מנת שתוכלו גם אתם לעבור לאופציה של תזונה קטוגנית, עליכם להכיר תחילה את העקרונות שלה. חלק מהעקרונות של תזונה כזאת הם: צריכה נמוכה של פחמימות, צריכה מתונה של חלבון וצריכה גבוהה של שומן.  מה שכן, חשוב להבין שיש לבצע גם התאמה אישית של התפריט לכל אדם שבוחר לעשות דיאטה כזאת. זה צריך להיות משהו שאתם באמת יכולים להחזיק בו מעמד כדי להיכנס לתהליך הקטוזיס וכדי להחזיק בו מעמד. הדיאטה הזאת מופנית לכל אדם: למי שרוצה לרדת במשקל ולמי שרוצה לשמור על בריאותו. ניתן לראות שהיום גם הרבה מאוד ספורטאים בוחרים בדיאטה הזאת. למעשה, לא מעט ספורטאים מדווחים על שיפור בביצועים כתוצאה מהקפדה על דיאטה מסוג כזה. מה שכן, ברוב המקרים בהחלט כדאי יהיה להיעזר באנשי המקצוע שמומחים לתזונה קטוגנית. כך ניתן יהיה להבין טוב יותר איזה תפריט יכול להתאים לכל אחד מאיתנו והאם זו דיאטה שיכולה להיות בריאה עבורנו אישית או לא.

Exit mobile version