Site icon מקומון רמת גן

תהליך מכירת הדירה שלכם

קרדיט - Freepik

מכירת דירה היא תהליך הדורש תכנון ושיקול דעת מדוקדק. כאשר שוקלים למכור את הדירה, ישנם מספר עניינים חשובים שיש לתת עליהם את הדעת. ראשית, יש לוודא את כדאיות העסקה, האם כדאי לכם עכשיו לבצע עסקה זו, ובאילו תנאים מומלץ לבצע אותה אם בכלל. ישנה חובה לערוך בדיקות שונות בנוגע לעסקה, צריך לבצע בדיקת שווי, חובה לבדוק מי הקונה ומהן האפשרויות הכלכליות העומדות בפניו, במידה וזו לא דירה יחידה שלכם צריך לבדוק האם תצטרכו לשלם מיסוי כלשהו. עוד בטרם עשיתם צעד כלשהו לגבי מכירת הדירה ועוד לפני פנייה למתווך,  חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין מנוסה, העוסק בתחום זה, שיוכל לייעץ לכם האם כדרי לכם לבצע את המכירה ובאלו תנאים. ליווי כזה יכול לחסוך לכם צרות והוצאות רבות בעתיד. עורך דין בעל ניסיון בתחום המקרקעין, הוא בעל ידע נרחב, ניסיון, ובקיאות רבה בכל נושא מכירת דירה, בטרם תעשו את הצעד הראשון, פנו אליו לייעוץ.

מה צריך לבדוק בעת רכישת דירה?

כאשר בוחנים רכישת דירה מקבלן, ישנה חשיבות מכרעת לגשת לתהליך תוך מחשבה קפדנית, קבלת החלטות ומסגרת תקציבית מוגדרת בבירור. הגדרת התקציב כרוכה בהערכת ההון העצמי שלכם, שעשוי לכלול גורמים כגון התמורה ממכירת הדירה הקודמת, חסכונות, פיקדונות, השקעות ואפשרויות משכנתא פוטנציאליות. בנוסף, חיוני לקחת בחשבון את התקציב החודשי שלכם, התחשבות בהוצאות הצפויות וההכנסה השוטפת. הערכה זו מסייעת בקביעת תשלום המשכנתא האפשרי תוך מתן אפשרויות למקרי חירום. פרט לכך, נושא חשוב מאוד זה הוא חוזה המכר. ישנם מקרים בהם עורך הדין של הקבלן עובד עבור שני הצדדים, קחו בחשבון שבמקרה כזה, טובת הקבלן היא זו שעומדת כנגד עיניו ולכן אין להקל בכך ראש או לחשוב כי אם הוא ייצג את שניכם זה יחסוך לכם כסף. מוטב כי עורך דין מטעמכם ייצג אתכם בעסקה זו וידאג אך ורק לאינטרסים שלכם, חיסכון רגעי זה, יכול לעלות לכם ביוקר בעתיד.

ניווט יעיל בנושאי מס מורכבים

עורך דין מיסוי מקרקעין מתמחה בכל הקשור להערכות שווי מס של נכס, לדוגמא, האם מדובר בדירה שניה או שלישית, ומהו שיעור המס אותו תצטרכו לכל הנוגע לרכישה או מכירת הנכס. עורך דין בעל כישורים, המתמחה במיסוי, יעבוד בצמוד לשמאי שיכול לבצע בפועל את הערכת השווי. הוא יסייע לך בדיווח על העסקאות, זאת מאחר וקיימת חובת דיווח לרשויות המס. יש לציין כי דיווח זה צריך להתבצע על ידי עו"ד מיסוי מקרקעין, שידע לקבל את כל המידע על מנת שהעסקה תהיה רווחית. כאשר בוחרים עורך דין, יש לבדוק היטב את תחום ההתמחות שלו, במיוחד בכל נושא המיסוי והמקרקעין, כי עורך דין מתחום התמחות אחר לא תמיד ידע את כל הסייגים הקריטיים לעסקה מוצלחת. משרד עורכי הדין ליברמן – אבידן ושות' מתמחה במתן שירותים משפטיים ברמה גבוהה בתחומי מקרקעין, מיסוי מקרקעין וחוזים, ומשפט מנהלי וציבורי. צוות המשרד בעל ניסיון רב בתחום.

Exit mobile version