Site icon מקומון רמת גן

תאונות עבודה: הגדרה  רחבה המאגדת סוגים שונים של מקרים

קרדיט - Freepik

כאשר מדובר על תאונת עבודה, אנשים רואים מיד אדם הנופל מפיגום באתר בניה או נפצע ממכונה כבדה באולם ייצור. תחת ההגדרה של תאונות עבודה ישנם סוגים שונים של מקרים. עו"ד תאונות עבודה בעל ניסיון רב בתחום יוכל להעיד שתחת תאונות עבודה ישנם מקרים השונים לחלוטין זה מזה. מלבד תאונות העבודה הקלאסיות כמו המקרים שציינו, תאונת עבודה היא בעצם כל פגיעה שקרתה במהלך יום העבודה, בדרך לעבודה או ממנה. כך, גם נפילה ברחוב בהפסקת צהרים תיחשב תאונת עבודה. תאונות דרכים שקרו בדרך לעבודה או ממנה ייחשבו הן כתאונות דרכים והן כתאונות עבודה. ישנם גם מקרים מיוחדים של תאונות עבודה כמו מחלת מקצוע או מיקרוטראומה.

מהן מחלת מקצוע ומיקרוטראומה?

כאמור, אלה מקרים מיוחדים של תאונות עבודה כך שאת הפיצוי בעקבותיהם תוכלו לקבל בעזרתו של עורך דין אובדן כושר עבודה. מחלת מקצוע היא מחלה אשר קרתה בעקבות תנאי עבודה מסוימים להם נחשף עובד במשך שנים. כך למשל מחלת ריאות אשר קרתה בעקבות שהיה ממושכת בחדר עם חומרים ששאיפתם מזיקה. ישנה בביטוח לאומי רשימה של מחלות הנחשבות מחלות מקצוע. למרות שישנה רשימה כזו, ההוכחה  של קשר סיבתי בין המחלה לבין תנאי העבודה אינה קלה. מיקרוטראומה היא  נזק מצטבר  שנגרם בעקבות ביצוע פעולה שחוזרת על עצמה בעבודה ועם הזמן גורמת לנזק, למשל ירידה בשמיעה בגלל שנים של חשיפה לרעש חזק. תביעות אלה יכולות להיות מורכבות כי הנזק או המחלה יכולים להתפרץ גם שנים לאחר שאדם סיים את עבודתו במקום.

המוסד לביטוח לאומי: איך מתמודדים כשיש מקום להגשת תביעה?

המוסד לביטוח לאומי הוא המוסד שאמור לשמור על רווחתם של אזרחי המדינה אשר מסיבה כלשהי יורדת יכולתם להתפרנס. כל אזרח משלם לביטוח לאומי דרך המשכורת או כהפרשה בתור עובד עצמאי. יש תביעות שהמוסד לביטוח לאומי מטפל בהן בקלות יחסית כמו קבלת קצבת זקנה, דמי לידה ועוד. ישנם לעומת זאת מצבים מורכבים יותר בהם הקצבה אמורה להיות משמעותית וגם ארוכת טווח, כמו במחלה קשה או פגיעה משמעותית. אז על התובע לעבור וועדות רפואיות אשר יקבעו את אחוזי הנכות ומכאן את הזכויות המגיעות לו. תביעות אלה מומלץ להגיש בעזרת עורך דין לענייני ביטוח לאומי אשר ינסח את התביעה היטב, ינחה ואף ייצג את הנפגע בוועדות רפואיות ויגיש ערעור בשמו על החלטת הוועדה אם נדרש.

משרד עו"ד ורון יורם ושות' מתמחה בדיני נזיקין ומייצג את לקוחותיו בהצלחה רבה מול המוסד לביטוח לאומי, חברות ביטוח, משרד הביטחון ועוד. מוזמנים ליצור קשר.

Exit mobile version