Site icon מקומון רמת גן

שיפוץ וחידוש מעלית בבניין כך תעשו זאת נכון

יש עבודות שכל אחד יכול לעשות, ויש עבודות שחייבים איש מקצוע בשבילן. נכון, אנחנו חיים בעידן המידע, והאינטרנט יכול לתת למישהו עם ידיים טובות, כישרון וגישה לכלים, את הידע כיצד לתקן דברים לבד. ועדיין, עם כל המידע שבעולם, בכל השפות זמין בכף היד שלנו, שיפוץ מעלית זה לא דבר שעושים עם סרטון ביוטיוב.

כל נושא המעליות בישראל ובעולם כולו הוא נושא מורכב למדי. הסיבה העיקרית היא כמובן הבטיחות. המעלית היא במקור מתקן פשוט למדי. כיום המעליות המודרניות מבוססות על מנגנון דומה, אך שונה בו-זמנית, והתוספות והשינויים שחלו עם השנים מצריכים ידע, גישה, וניסיון, וזה עוד לפני שדיברנו על מנוע המעלית – אלא רק על התא עצמו.

צילום: FREEPIK

מדוע כה מורכב לשפץ מעלית?

  1. משקל – שיפוץ אומר בין היתר, ובדרך כלל, תוספות של דברים. להוסיף חומרים אמור להוסיף משקל, ובכל הנוגע למעליות, המשקל של התא הוא עניין קריטי. זוכרים את האזהרה שמודבקת במעלית בבניין שלכם? ועשרות, אם לא מאות האזהרות השונות שראיתם מודבקות במעליות במהלך החיים שלכם, בישראל ובחו"ל? ובכן, הדבר הבולט ביותר לעין בשלטי אזהרה אלו הוא המשקל המותר במעלית. לכן כשאתם ניגשים לשפץ מעלית, כל מעלית, אתם חייבים לקחת בחשבון שאתם מתעסקים עם המשקל של תא המעלית, ויש לקחת זאת בחשבון בכל שלב ועם כל חומר שאתם מוסיפים לתא או גורעים ממנו.
  2. בטיחות אש – בימינו שריפות הן לא דבר נפוץ כפי שהיה בעבר, שהרי כיום השימוש בעץ חשוף בבנייה הוא מצומצם מאוד, בטח במבנים גבוהים עם מעלית. מעבר לכך, הרי שישנם היום חומרי עבודה רבים עם תקן בטיחות נגד שריפות, וכל זה חשוב שבעתיים במתקן שכולל חשמל, הן במתגים, הן במאוורר, הן בתאורה, והן במנגנון המעלית עצמו. כשאתם משפצים מעלית, חשוב לדעת שאתם חייבים שהתא יהיה מוגן מפני שריפות, כי דליקה במעלית היא קטסטרופה, שהרי מדובר בתא קטן, התלוי בין שמיים לארץ, ואין לאן לברוח.

מעלית צריכה להיראות טוב!

המראה של תא המעלית דורש מחשבה. עיצוב התא שיתאים לאווירה הכללית בבניין, בין אם בבניין משרדים או בבית מגורים משותף, או אפילו בבית פרטי, הוא לא עניין פשוט. תא המעלית לא נמצא בוואקום משל עצמו, אלא מהווה המשך ישיר של הלובי ושל הקומות אליהן הוא מגיע. שיפוץ מעלית בצורה הרמונית לסביבה בה היא נמצאת יוצר אווירה נעימה והמשכיות טבעית בבניין – נעים להיכנס ונעים לצאת.

מעבר לשיפוץ, הרי שכל נושא של אחזקת מעליות הוא דבר שיש לקחת בחשבון. אחרי השיפוץ יש לשמור על הציוד המשופץ, ובשביל זה צריך שיהיה אפשר לנקות אותו, בקלות וביעילות. אחזקה בריאה של מעלית, הן באספקט המכאני והן באספקט הדקורטיבי, תאפשר לכם ליהנות מהמעלית הנאה והמשופצת לאורך שנים,פ ללא כל צורך להחליף או לשנות דבר.

Exit mobile version