Site icon מקומון רמת גן

רעיונות מקוריים להפעלת יומולדת

בכל שנה מגיעים ימי ההולדת של הילדים ואנחנו בהתרגשות שיא ביחד איתם. מתכננים אילו חברים יגיעו ליום ההולדת? היכן הוא יערך? איזו הפעלה נביא השנה הזו? ועסוקים כל הזמן בלהמציא את עצמנו ואת הגלגל מחדש. אם השנה הזו גמלה החלטה בליבכם כי אתם עורכים יומולדת מצומצם לכמה חברים טובים, אז לפניכם מספר רעיונות להפעלות שאתם יכולים לעשות בעצמכם עם הילדים החמודים.

צילום: FREEPIK

פיצה מעשה ידיהם לתפארת

ברוב ימי ההולדת נהוג להזמין פיצה כארוחת ערב זריזה עבור הילדים בסיום האירוע. הפעם אתם יכולים להפוך אותה לנושא של האירוע. אם יש לכם קבוצת ילדים קטנים באזור גיל חמש או שש מוטב שתכינו מראש את הבצק, שכן לישה של בצק פיצה עשויה להיות להם קשה והם יבזבזו עליה זמן רב וחבל. לכן התפיחו מראש את הבצק וחלקו לכל ילד כדור בצק משלו. ודאו שיש לכם מערוכים קטנים כמספר הילדים המוזמנים להפעלה הביתית שלכם. הכינו להם מראש בקעריות רסק עגבניות או קטשופ שיוכלו למרוח לאחר רידוד הבצק, גבינה צהובה מגוררת שיוכלו לשים כאוות נפשם ותוספות שחביבות על ילדים דוגמת תירס, זיתים ירוקים ופטריות. לאחר שכל הפיצות מוכנות תוכלו לאפות אותם בתנור והילדים יוכלו לאכול את הפיצות הנהדרות שהם הכינו בעצמם.

בזמן שהם מחכים לפיצה שתאפה, תוכלו לתת להם לחתוך (בהשגחתכם כמובן) ירקות טריים כמו עגבניות שרי, מלפפונים ירוקים, פלפל צהוב, גמבה אדומה וירקות נוספים אם יש בכך צורך.

קאפקייק מעוצבים

הפעלה זו מתאימה יותר לילדים בוגרים שיש להם את היכולות המוטוריות לזלף קצפות, לכן פעילות זו תתאים לילדים בני 10 ומעלה. כאן תוכלו להכין מראש סט של ארבעה קאפקייקים עבור כל ילד או ילדה שמוזמנים – נניח שני קאפקייקים בטעם וניל ושניים בטעם שוקולד כדי שיהיה להם מגוון. הכינו מראש קצפות צבעוניות שכבר נמצאות בתוך שקיות זילוף עם צנטרים מגוונים, סוכריות צבעוניות בשלל גדלים וצורות. בצק סוכר צבעוני, סכין פשוטה מפלסטיק, מעט אבקת סוכר ומים. פזרו את הפריטים הללו על השולחן והתחילו ליצור עם הילדים דוגמאות שונות. למשל אפשר להכין קאפקייק עם פרצוף של מיניון מבצק סוכר, אפשר להכין קאפקייק שהוא שושנה גדולה ומפוארת מקצפת אוורירית, אפשר להכין קאפקייק שכולו סרטים וקישוטי סוכריות עדינות, אפשר להכין קאפקייק שוקולד שכולו מזולף עם קצפת בטעם שוקולד ולבזוק עליו סוכריות צבעוניות שובבות ועוד שלל רעיונות נהדרים שהילדים בהפעלה מאוד ייהנו מלהכין. בסיום ההפעלה כל ילד יקבל לביתו את הקאפקייקים שהוא עיצב – הפעלה מושלמת.

עוגיות שם ענקיות

הפעלה מצוינת נוספת היא הכנת עוגיות שם ענקיות. לשם כך תצטרכו להכין כמות גדולה של בצק, לרכוש תבניות גדולות של אותיות האל"ף בי"ת, ולבקש מכל ילד שמגיע להפעלה להכין עוגיות שמאייתות את השם שלו. לאחר האפייה אפשר לתת לכל ילד לקשט את העוגייה באמצעות שפורפרות של רויאל אייסינג שמיועדות לעיטור עוגיות ומגיעות בשלל גוונים. אם אתם רוצים להכין רויאל אייסינג בבית הקפידו שיהיה בסמיכות גבוהה. תוכלו לעשות זאת על ידי המסה של אבקת סוכר עם חלב ולהוסיף צבע מאכל כדי שיקבל את הגוון הנבחר. כמובן שניתן לקנות בצק סוכר ולהכין ממנו שלל עיצובים נהדרים שאפשר לקשט איתם את העוגיות.

טיפ קטן לגבי עבודה עם בצק סוכר: בצק סוכר מגיע כגוש קשיח שיש לרכך על ידי עיסוי ידני ממש כמו פימו או חימר. לאחר שהוא מתרכך חשוב לעבוד איתו ביחד עם אבקת סוכר, שזו בעצם המקבילה של הקמח כשאנחנו רוצים לרדד בצק רגיל, אז כאן משום שמדובר בבצק סוכר, הרידוד יעשה על אבקת סוכר. אפשר ליצור מבצק סוכר המון צורות ודמויות תלת ממדיות, ניתן להדביק חלקים שונים אחד אל השני באמצעות מעט מים. ישנו גם סט כלים שלם שמיועד לעיצוב הבצק אם תרצו להעמיק בכך ולהקל את עבודת העיצוב.

Exit mobile version