בשלוש השנים האחרונות נפגעו 283 הולכי רגל בעיר (2018-2020) – 1.73 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים בהשוואה לכל אלף תושבים. רמת גן מדורגת במקום הרביעי במסוכנות להולכי רגל. "האחריות לבטיחותם של הולכי הרגל מוטלת על משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ובעיקר על ראשי הרשויות והערים"
לשם השוואה, בגבעתיים השכנה נפגעו 71 הולכי רגל בשלוש השנים האחרונות , שהם 1.17 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים בהשוואה לכל אלף תושבים. גבעתיים מדורגת במקום ה-13 במסוכנות להולכי רגל.
בבת ים נפגעו 314 הולכי רגל בשלוש השנים האחרונות – 2.43 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים בהשוואה לכל אלף תושבים. תל אביב-יפו נמצאת במקום השני עם 1,074 הולכי רגל נפגעים בשלוש השנים האחרונות – 2.33 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף תושבים. עפולה במקום השלישי המפוקפק עם 102 הולכי רגל שנפגעו בשלוש השנים האחרונות – 1.88 הולכי רגל נפגעים לכל אלף תושבים. רמת גן במקום הרביעי עם 283 הולכי רגל נפגעים בשלוש השנים האחרונות – 1.73 הולכי רגל נפגעים לכל אלף תושבים וחדרה סוגרת את החמישייה הראשונה והלא מכובדת עם 166 הולכי רגל נפגעים בשלוש השנים האחרונות – 1.71 הולכי רגל נפגעים לכל אלף תושבים.
בירושלים, העיר המאוכלסת ביותר, נפגעו 1,039 הולכי רגל בשלוש השנים האחרונות (במקום השני אחרי תל אביב-יפו) אבל בהשוואה לכל אלף תושבים נמצאת בירת ישראל במקום ה-17 בהיפגעות הולכי רגל בתאונות דרכים עם 1.11 נפגעים לאלף תושבים.
בחינת הערים מהחברה הערבית מעלה כי ברהט (מקום 31) נפגעו 47 הולכי רגל בשלוש השנים האחרונות – 0.66 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף תושבים. באום אל פאחם (מקום 32) נפגעו 26 הולכי רגל בשלוש השנים האחרונות – 0.46 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף תושבים. בנצרת, העיר הערבית הגדולה בישראל, נפגעו 22 הולכי רגל בתאונות דרכים בשלוש השנים האחרונות – 0.28 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף תושבים, הכי מעט מהערים הגדולות.
יחד עם זאת, לאור הנתונים חשוב לציין כי תל אביב-יפו מרכזת אליה בכל יום הרבה יוממים ולכן מספר הולכי הרגל בה גבוה בהשוואה לערים האחרות.
לדברי ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק הולכי רגל הם אוכלוסייה פגיעה במיוחד. "אין להם שלדת הגנה או כריות אוויר שיגנו עליהם כמו בכלי הרכב. ולכן, האחריות לבטיחותם של הולכי הרגל מוטלת על משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ובעיקר על ראשי הרשויות והערים, הם יודעים היטב איפה נפגעים הולכי הרגל ומהן נקודות התורפה שמסכנות אותם".
קיטה מציע לתעדף את הולכי הרגל על פני כלי הרכב ואומר כי "באותם מקומות יש לתת עדיפות לבטיחותם של הולכי רגל על פני כלי הרכב באמצעות ריסון מהירות הנסיעה ומיתון התנועה. מדינת ישראל מסוכנת להולכי הרגל ואת המציאות הזאת חייבים לשנות על ידי שינוי סדרי העדיפויות לטובת בטיחות הולכי הרגל".