Site icon מקומון רמת גן

רוצים לעשות סדר בחשבון? אחדו  אתצ ההלוואות שלכם

Credit Canva.com

אצל אנשים רבים יש שורות רבות בחשבון המבלבלות ומקשות על שליטה בו.  לא מעט שורות הן בשל ההלוואות הלא מעטות שישנן. כמעט כולנו לוקחים הלוואה לסגירת המינוס מדי פעם וכך צוברים הלוואות היורדות בתאריכים שונים ובסכום שונה. גם תנאי ההלוואות אינם זהים ובחלקן הריבית יכולה להיות גבוהה יותר. כלי פיננסי שיסייע לעשות סדר בדברים הוא איחוד הלוואות שניתן כמשכנתא הנפרסת על פני זמן ארוך, מה שגם יוריד את ההחזר החודשי. לרוב הלוואה כזו ניתנת כנגד נכס אותו ניתן לשעבד אך יש אפשרות לבצע איחוד הלוואות ללא נכס, לעיתים מול הבנק אך כאשר הבנק מסרב האופציה קיימת כהלוואה חוץ בנקאית שיכולה לעזור לכם לשפר את מצבכם ולקבל משכנתא מן הבנק בהמשך בתנאים טובים יוותר.

למה כדאי לשים לב לגבי מחיר למשתכן?

מחיר למשתכן נשמע לרבים כמו זכיה בלוטו ממש. אמנם גם כאן יש הגרלה, אך חשוב להבין היטב מה המשמעות של מחיר למשתכן ולהכיר הן את היתרונות והן את החסרונות. היתרונות הם אפשרות לקניית דירה במחיר נמוך ממחירה בשוק. יתרון שני הוא המשכנתא. אמנם אחוז המימון המקסימלי של 75% חל גם על משכנתא במחיר למשתכן, אך אותם 75% מתייחסים למחיר הדירה בשוק ולא למחירה לאחר הנחה כך שלמעשה מתקבל אחוז מימון גבוה יותר, לרוב סביב ה 90%. עם זאת, אם יצאתם בין האחרונים בהגרלה, האפשרויות לבחירת דירה המתאימה לצרכים וגם ליכולות שלכם יורדות. יתכן שתישארו רק עם הדירות היקרות והגדולות שאינן מתאימות לכם כזוג צעיר. גם את הדברים האלה יש לקחת בחשבון.

משכנתא לרכישת נכס עבור העסק שלכם: מה כדאי לדעת

אמנם בעלי עסקים רבים שוכרים את הנכס עבור העסק שלהם ולא קונים אותו אך היום, כאשר מחירי השכירות רק עולים, כולל בנדל"ן מסחרי, יש התעניינות רבה יותר לגבי רכישת נכס. משכנתא לעסקים הניתנת לצורך רכישת נכס מסחרי שונה בהיבטים מסוימים ממשכנתא לרכישת דירה. במשכנתא זו הבנק כפוף לפחות רגולציה של בנק ישראל ויכול לפעול יותר לפי שיקול דעתו. כך, יכולה להיות גמישות רבה יותר בתנאים בהם תצטרכו לעמוד לקבלת המשכנתא אך מצד שני הריבית יכולה להיות גבוהה יותר, כשכאן הבנק לא מחויב שבסביבות שליש מהמשכנתא תהיה לפי ריבית קבועה המגנה עליכם אם ישנה עליה בריבית. את כל ההיבטים האלה יש לקחת בחשבון ומומלץ להתייעץ על כך עם יועץ משכנתאות פרטי שגם יסייע בהשגת תנאי משכנתא טובים יותר מול הבנקים.

אילנה בנימיני ייעוץ משכנתאות ופתרונות פיננסיים מתמחה בתחום ובונה ללקוחותיו תוכנית מותאמת אישית למציאת המשכנתא הטובה ביותר עבורם. מוזמנים ליצור קשר.

Exit mobile version