Site icon מקומון רמת גן

קיבלתם בירושה דירה משותפת מההורים? כך תפעלו

קרדיט - Canva

שותפות במקרקעין היא עניין מוכר במיוחד בענייני ירושה. אצל רבים הנכס העיקרי שיש בידיהם הוא הדירה בה הם מתגוררים ולכן הם מורישים אותה לילדיהם באופן שווה. בניגוד לכסף או קרקע שאפשר לחלק בין השותפים, דירה לא ניתנת לחלוקה ב"עין" ולרוב במידה ואין הסכמות, ייעשה על ידי פירוק שותפות במקרקעין. כל שותף יכול לדרוש את פירוק השותפות בכל זמן שירצה. את הפירוק ניתן לבצע בדרכים שונות. אם ניתן לבצע חלוקה בעין, חלוקת הנכס לחלקים שווים כאשר המבנה שלו מאפשר זאת, הדבר הינו אופציה. דרך אחרת היא מכירת הנכס וחלוקה שווה של סכום המכירה בין השותפים ויש אפשרות גם למכירת חלקו של שותף אחד הרוצה לצאת מן השותפות. בכל מקרה חשוב לעגן הכל בהסכם פירוק בעזרת עורך דין מומחה בתחום.

קיום צוואה שהותיר אדם קרוב- ממה מתחילים?

אדם מותיר צוואה במטרה שבקשותיו ו/או רצונותיו האחרונות ימולאו והרכוש יחולק באופן בו ציווה לעשות זאת. כדי לקיים את הצוואה, על יורשיו להגיש צו קיום צוואה לרשם הירושות ו/או לביה"ד הרבני. לאחר שהצוואה נבדקה ונכנסה לתוקף היא מקבלת מעמד של מסמך משפטי מחייב, ממש בדומה לפסק דין. עם זאת, החוק עדיין משאיר מקום לפעולות כמו ביטול צו קיום צוואה או תיקונה. לשם כך מפורסמת הבקשה לצו קיום הצוואה למשך 14 יום בעיתונות או אמצעי תקשורת אחרים, זאת כדי לאפשר ליורשים או בעלי עניין להגיש התנגדות. בית המשפט שוקל בכובד ראש האם להיענות להתנגדות כזאת. כאשר ישנה התנגדות היא יכולה להפוך לכתב תביעה הנידון בבית המשפט או שניתן בעזרת עורך דין לפתור את העניין בהליך גישור מחוץ לבית המשפט.

חשיבותו של עורך דין מטעמכם בקניית דירה מקבלן

קניית דירה מקבלן יש בה יתרונות רבים אך גם חסרונות. בעוד שבדירה יד שניה אתם רואים את הנכס הנקנה ושוקלים האם לקנות אותו כמו שהוא ויכולים גם להתמקח על המחיר בהתאם למצבו, כאשר זו דירה מקבלן היא אמנם מתקבלת חדשה מהנילונים, אך בזמן הקניה אין לכם במה להיאחז מלבד הדמיות ושרטוטים. לכן, חשוב שילווה את העסקה עורך דין מטעמכם שיבדוק היטב את תנאי החוזה. רבים מסתמכים על עורך הדין מטעם הקבלן. כמובן שהוא לא מייצג את הקונה כלל וכלל, ומתוך כך האינטרסים שלכם לא מיוצגים כפי שייה עם עורך דין מטעמכם. אם אתם עומדים לקנות דירה בבניה החדשה בירושלים, בית שמש ו/או מחוז ירושלים, בחרו עורך דין מקרקעין בירושלים שילווה אתכם מהרגע הראשון עד קבלת המפתחות וגם בכל בעיה או ליקוי המגלים בדירה לאחר מכן, דבר שלצערנו קורה לא מעט.

עו"ד נתנאל טייבי מתמחה בדיני מקרקעין ומשפחה עם דגש על ירושות וצוואות. הוא נותן ללקוחותיו שירות מקצועי ויחס אישי לכל לקוח. מוזמנים ליצור קשר.

Exit mobile version