Site icon מקומון רמת גן

קדחת הנילוס עקיצה – איך נמנעים ומה עושים?

עקיצות יתושים תמיד היו מטרד עצום בחיינו, בין אם זה בבית, בגינה או אפילו ברחוב. דווקא עכשיו נדמה שהמצב אף החמיר, מאז החלה עלייה בתחלואה של מחלת קדחת הנילוס. איך קדחת הנילוס קשורה לעקיצת יתוש פשוטה? מה חשוב לעשות כדי להימנע מזה, ואיך כל זה קשור ליתושים והדברתם?
אל תיכנסו לפאניקה, כי ריכזנו לכם את כל המידע החשוב, שיעזור לכם לעבור את העונה ללא עקיצות.

צילום: FREEPIK

מה זה קדחת הנילוס?

קדחת הנילוס המערבי היא מחלה ויראלית שמועברת בעיקר באמצעות עקיצת יתוש. הנגיף המוכר נקרא WMV בקצרה, והוא נפוץ בעיקר באסיה, אירופה, המזרח התיכון, אפריקה ואמריקה הצפונית.
קדחת הנילוס היא מחלה שיכולה לבוא לידי ביטוי בדרגות חומרה שונות, החל מחוסר תסמינים בכלל ועד למקרים חמורים של דלקת קרום המוח ומחלות קטלניות.
למרות שמרבית האנשים אינם מפתחים תסמינים או חווים את המחלה, ישנו אחוז קטן (בעיקר אוכלוסייה מוחלשת) שעלולים להיפגע מהנגיף, ואף לחוות סכנת חיים.

איזה סוגי יתושים יכולים לעקוץ ולהעביר את קדחת הנילוס בישראל?

 

סוג יתוש תיאור איפה נמצא בדרך כלל
קולקס – יתוש הבית יתוש קטנטן בעל גוון חום אפרפר, עם פסים בהירים על הבטן. נמצא באזורים עירוניים, בחצרות ובבתים ונפוץ ברחבי כל המדינה. הזחלים החיים נמצאים במקורות מים עומדים, כמו שלולית, קערת מים בגינה, בריכת מים, נזילות מהמזגן וכדומה
יתוש השדה קולקס perexiguus יתוש קטן צבעו חום כהה נמצא באזורים חקלאיים, בקרבת צמחייה, חוות, בריכות ומקורות מים. נוטה להתרבות במקורות מים נקיים כמו תעלות ובריכות מים ודגים
יתוש הטיגריס או הנמר האסייתי יתוש פולש במדינת ישראל, גוף קטן ושחור, רגליים ארוכות ונקודות לבנות על הגוף בקרבת צמחייה ברחבי הארץ, אזורים חמים ופעיל גם בשעות היום. הנקבה מטילה את הביצים במים עומדים בין אם זה בריכה או עציץ בגינה

נעקצתי ע"י יתוש עם קדחת הנילוס – מה עושים?!

עוברים את הקיץ בשלום. איך אפשר להימנע מהידבקות בקדחת הנילוס?

הקדימו תרופה לעקיצה – כך הדברה תסייע לכם להימנע מעקיצות יתוש

לסיכום, קדחת הנילוס היא מחלה שעלולה לפגוע באנשים מסוימים באוכלוסייה, כך שאין צורך לקחת סיכונים מיותרים ולחיות לצידה. הדברת יתושים שמפיצים את המחלה, היא הפתרון היעיל והבטוח ביותר. הזמינו מדביר מקצועי כדי לשמור על בריאותכם ובריאות הסביבה שלכם.

Exit mobile version