Site icon מקומון רמת גן

פיטורין- כיצד מתמודדים עם זה?

קרדיט Canva

פוטרתם מעבודתכם? אתם צריכים לדעת שגם אם פיטרו אתכם ממקום עבודתכם, עדיין יש לכם זכויות ואתם צריכים להיות מודעים לכל אותן זכויות. עורך דין פיטורין יוכל לבחון האם הפיטורין שלכם מזכים אתכם בפיצוי משמעותי בנוסף לפיצויי הפיטורים הרגילים. יש לציין כי לא כל פיטורים הם חוקיים וחשוב להבין כי חוקי העבודה במדינת ישראל התפתחו ויצרו מנגנונים שמטרתם להגן על כבוד האדם של העובד אותו מפטרים ולמנוע עילות פיטורים שאינן חוקיות כמו אפליה. במסגרת ההליך, המעסיק שלכם מחוייב לערוך לכם שימוע לפני פיטורים, וכלל לא משנה כמה זמן אתם עובדים במקום העבודה. לפני השימוע עליכם לקבל זימון בכתב עם הנימוקים שבגינם שוקלים לפטר אתכם, כך תוכלו להיערך מבעוד מועד ולהציג את הצד שלכם במהלך השימוע. מטרת השימוע היא לחשוף בפני העובד מהן הסיבות שבגינן הוא עומד בפני סיום העבודה, ולאחר מכן העובד יוכל לענות על כך. ישנם מעסיקים שלא מעניקים זכות בסיסית זאת לעובד, ובעצם עוברים על כללי הדין, מה שיכול לזכות את העובד בפיצוי משמעותי. יש המעדיפים לפנות אל עו"ד מומחה בסיטואציות מסוג זה כדי לעמוד על זכויותיהם.

מה חשוב לדעת על זכויות עובד שפוטר

ראשית על העובד לקבל את כל פידיון ימי החופשה שמגיעים לו. כמו כן, חשוב לוודא שהוא יקבל את החלק היחסי מדמי ההבראה שלו, וכן שהליך הפיטורים נעשה כדין לרבות לעניין קיום שימוע. בנוסף יש להודיע הודעה מוקדמת לעובד על מועד סיום עבודתו, זאת בהתאם לפרק הזמן שעבד במקום. ככל שתקופת העסקה של העובד היא יותר ארוכה כך בדרך כלל יותר שווה להיוועץ עם עורך דין עבודה לגבי בדיקת הזכויות שרלוונטיות להליך הפיטורים ואף בדיקה לגבי תקינות תשלום זכויות העובד לאורך תקופת העסקה.

לא הכל חשוף בפניכם

אם נתקלתם בעוולה שנגרמה לכם במסגרת העבודה, אך אינכם בטוחים כיצד יש לפעול, תמיד ניתן להתייעץ עם עורך דין העוסק בתחום דיני העבודה שבקיא בענף משפטי זה. חשוב לזכור כי במדינת ישראל ישנן זכויות לעובדים המעוגנות במסגרת החוק והדין ואף מעסיק איננו רשאי לפעול בניגוד לכללים שקבעו בתי הדין לעבודה בפרשנותם לגבי חוקי העבודה.

Exit mobile version