Site icon מקומון רמת גן

נתפסתם בעבירת סמים חמורה? פנו לעו"ד מומחה בתחום

קרדיט - Freepik

עבירות סמים יכולות להיות גם עבירות חמורות מאוד שהענישה עליהן מגיעה גם לעשרים שנה ויותר. לא תמיד החשודים בביצוע  העבירות אכן ביצעו את המיוחס להם או לפחות את כל מה שמיוחס להם. עם זאת, הדבר אינו קל להוכחה. כך למשל, אדם יכול להיתפס בנמל התעופה עם סמים בתיקו ולהיעצר בחשד להברחת סמים. ישנם מצבים בהם אותו אדם לא ידע בכלל על כך שהונחו בתיקו סמים. במצב כזה ובכלל בחשד לעבירות כמו סחר בסמים, הפצת סמים, והדחת קטינים לעישון סמים פנו אל עורך דין עבירות סמים המתמחה בנושא ומאחוריו ייצוג של חשודים ונאשמים שהסתיים בזיכוי או לפחות הקלה בסעיפי האישום ובעונש.

הגשת תביעה כנגד העירייה: ממה מתחילים?

העירייה היא הגוף השלטוני המשפיע על חיי אזרחים בצורה הישירה והיומיומית ביותר. נושאים כמו פינוי אשפה, תברואה וביוב, תאורה וסלילת דרכים נוחות לנסיעה או הליכה משפיעים על חיי כולם בצורה השוטפת ביותר ועוסקים בדברים הבסיסיים. לעירייה סמכויות רבות כמו מתן רישוי לעסקים ואישור תוכניות והיתרי בנייה, כך שתפקודה והתנהלותה מורגשים היטב בכל תחום. לכן לא מפתיע שנוצרות לא מעט מחלוקות בין תושבי עיר לבין העירייה בנושאים כאלה ואחרים. אם המחלוקת אינה נפתרת בפניה לעירייה, כדאי להתייעץ עם עורך דין לענייני עירייה שיש לו ניסיון בהגשת עתירות מנהליות כנגד רשויות מקומיות או מצליח להוביל לפתרון הדברים במו"מ ללא הליך משפטי.

כמה דברים שכדאי לדעת על צו הריסה מנהלי

כאמור, אחד התחומים בהם ישנן סמכויות כמעט בלעדיות לעירייה הוא תכנון ובנייה. הוועדה לתכנון ובנייה אמונה על התב"ע: תוכנית בניה עירונית. בסמכותה לתת אישורי בניה אך גם להוציא  צו הריסה מנהלי. צו זה מוצא כנגד בניין אשר נבנה באופן לא חוקי המסכן את דיירי הבניין או דיירי בניינים סמוכים. כפי שהוצאת צו הריסה מנהלי אינה קלה ונדרשת הצהרת מהנדס או אדריכל לכך שהבניין נבנה שלא כחוק, כך גם ביטול צו הריסה מנהלי אינו עניין פשוט. ביטול הצו יכול להתבצע ע"י בית המשפט אך הוא אינו ממהר לעשות זאת לאחר שהוצאת הצו כבר אושרה. את הגשת הבקשה לביטול הצו ולעיכוב  ההריסה (שתי בקשות נפרדות ששתיהן נדרשות) חשוב לבצע בעזרת עורך דין המומחה במשפט המנהלי בכלל ובנושא תכנון ובניה בפרט.

עו"ד יעל תותחני מתמחה במשפט הפלילי והמנהלי ובעלת ניסיון רב בתחומים אלה. כל לקוח מקבל ליווי וייצוג מקצועיים ויחס אישי. מוזמנים ליצור קשר.

Exit mobile version