Site icon מקומון רמת גן

מתי צריך טיפול שיניים בהרדמה מלאה

קרדיט - Canva

טיפולי שיניים נבצע בשגרה תחת הרדמה מקומית או תחת טשטוש של גז צחוק, הרדמה מלאה נדרשת רק במקרים קיצוניים בהם יש צורך בטיפול נרחבים או במצבים של חרדה דנטלית קשה. טיפולי שיניים בהרדמה מלאה מתבצעים על ידי רופאי שיניים בעלי התמחות מתאימה, לא כל רופא שיניים רשאי לבצע טיפולים בהרדמה מלאה. על המטופל לעבור בדיקות גופניות לפני ההרדמה במטרה לוודא שהוא בריא.

באלו מקרים ניתנת המלצה על הרדמה מלאה?

רופאי שיניים ממליצים על ביצוע טיפולי שיניים בהרדמה מלאה במקרים בהם אין אפשרות לבצע הרדמה מקומית, מצבים בהם יש צורך בטיפול ארוך ומורכב מאוד, מטופלים עם רפלקס הקאה חריג, מטופלים שאינם מסוגלים לשתף פעולה עם הטיפול, חרדה דנטלית קשה, ילדים צעירים מאוד, מפתח פה קטן. אם הרדמה מקומית אינה מתאפשרת בגלל בעיה אנטומית, זיהום או אלרגיה לחומרים המשמשים להרדמה מקומית – לא יהיה מנוס מהרדמה מלאה. רופאי השיניים ממליצים על טיפולי שיניים בהרדמה מלאה גם במקרים בהם המטופל אינו מסוגל לשתף פעולה עם ההליך מסיבות של חרדה דנטלית קשה, גיל צעיר, מצב נפשי, הפרעות תקשורת, בעיה התנהגותית.

איך מבצעים טיפול שיניים בהרדמה מלאה?

לטובת טיפול שיניים בהרדמה מלאה יש צורך בנוכחות של רופא מרדים. חומרי ההרדמה גורמים לאבדן הכרה מלא, המטופל אינו חש כל כאב ואינו מודע למתרחש סביבו. חומרי ההרדמה מוחדרים אל הגוף באמצעות עירוי ורידי. בעוד המטופל מורדם הצוות הרפואי מבצע את כל טיפולי השיניים הדרושים על פי תכנית טיפול שנקבעה מראש. הרופא המרדים עוקב אחר קצב הלב, לחץ הדם, חום הגוף, רמת החמצן ומדדים נוספים. בתום ההליך המטופל מועבר אל חדר התאוששות.

אלו רופאי שיניים מורשים לבצע טיפולים בהרדמה כללית?

משרד הבריאות קובע באופן חד משמעי שרק רופאי שיניים שעברו הכשרה ייעודית לטיפול תחת הרדמה מלאה רשאים לבצע את הטיפול. קורס ההכשרה מעניק לרופא את הידע הדרוש, התנסות מעשית והכנה לקראת סיבוכים אפשריים. על טיפול שיניים שמתבצע בהרדמה מלאה להיות מהיר, מדויק וממוקד. הצוות המטפל מתבקש שלא לחשוף את המטופל להרדמה ממושכת כאשר הדבר אינו הכרחי. בהתאם, יש לבצע טיפולי שיניים בהרדמה מלאה על ידי רופאים מנוסים, מקצועיים, מדויקים וזריזים. על הרופא להיות מסוגל לפתור בזמן אמת בעיות לא צפויות. זקוקים לטיפול שיניים בהרדמה מלאה? קבוצת מרפאות מדארט היא המקום בו תמצאו צוות מקצועי, מסור ומנוסה עם הכשרה מתאימה, רישיונות וציוד חדיש. טיפולי שיניים בהרדמה כללית מתבצעים באופן קבוע במרפאות מדארט, צרו קשר לפרטים נוספים ותיאום.

Exit mobile version