Site icon מקומון רמת גן

מעצרים – כל מה שצריך לדעת

credit: canva.com

מעצר מהווה הגבלת חופש התנועה. חשוד בהוראת קצין המשטרה מובא למעצר בשלב בו עולה חשד ראשוני שביצע עבירה פלילית וכי אין דרך למנוע את מסוכנותו או את החשש לשיבוש הליכים נוספים או את המשך חקירתו אלא כאשר הוא נמצא מאחורי סורג ובריח. עם זאת, הליכי מעצרים חייבים להיעשות תוך שמירת זכויותיו של העצור.

הארכת מעצר מעבר ל 24 שעות ראשונות נעשית רק בכפוף לבקשה שהוגשה לבית המשפט ולהחלטת שופט להותיר את העצור במעצר. לעיתים בית המשפט יאפשר להמשיך את המעצר, למשל כאשר יש צורך להמשיך את תהליך החקירה מעבר ל 24 השעות המוקצות לו, כאשר אדם עלול לפגוע או באדם אחר או בציבור כל זמן שמתנהלים ההליכים נגדו או כאשר בצורה ברורה ומובהקת יעלה החשש לשיבוש ההליך.

כאשר אדם נעצר חשוב שיפנה לעורך דין פלילי, בין אם כדי להקל על תנאי המעצר, למשל לאפשר חלופת מעצר כמו מעצר בית ובין אם כדי לעשות כל שניתן בכדי למנוע את המשכו.

סוגים שונים של מעצרים

ישנם שני סוגים עיקריים של מעצרים. סוג המעצר הראשון נקרא מעצר ימים. מעצר זה הוא הארכת המעצר מעבר ל 24 שעות בהן ניתן לעצור אדם גם ללא צו בית משפט. לצורך הארכת מעצר מעבר לכך צריכה המשטרה להגיש בקשה מנומקת לבית המשפט והדבר אפשרי רק באישורו. הארכת מעצר יכולה להיות עד 15 ימים. מעבר לכך יש להגיש בקשה נוספת כאשר סך כל הימים לא יעלה על 30.

המעצר האחר הוא מעצר עד תום ההליכים. הליך זה מוגש יחד עם כתב האישום והצורך להותיר אדם במעצר שכזה הוא אך ורק כאשר ישנו חשש מסוכנות של הנאשם לציבור או לאדם מסוים.

שחרור ממעצר או הטבת תנאי המעצר – רק בבחירת עורך דין  מומחה בתחום

מעצר, כמו כל הליך במשפט הפלילי, דורש התמודדות מורכבת,  ולא פשוט לשנות את החלטתו של שופט שכבר קיבל את בקשת המשטרה להאריך מעצר במספר ימים נוספים או  לגרום לו להקל על התנאים כשמדובר במעצר עד תום ההליכים. בחירת עורך דין פלילי במרכז או באזור מגוריכם שהינו בעל ניסיון רב בסיוע לחשודים או נאשמים בהקלת תנאי המעצר תגדיל משמעותית את הסיכויים להקלת תנאי המעצר גם אצלכם.

חשוב לפנות לעורך הדין כבר עם המעצר ואפילו עוד קודם לכן, כבר בחקירה הראשונה. כמובן שעניין המעצר הוא רק תחילת הדרך ועורך הדין יעמוד לצידכם לאורך כל שלבי הייצוג, ייעץ לכם כיצד להתמודד עם המעמד הלא פשוט של החקירה, יכין את האסטרטגיה הנכונה עבורכם, וככל שהגלגול המשפטי יימשך ללא מעצר, אזי ייצג אתכם בהליך שימוע או בכתב אישום המתנהל כמובן בבית המשפט.

עו"ד מעיין חיימוביץ היא עורכת דין פלילית מנוסה המלווה במקצועיות רבה את לקוחותיה תוך מתן יחס אישי לכל לקוח.

Exit mobile version