Site icon מקומון רמת גן

מורן נחום מסבירה מדוע מומלץ לטוס לרומא בלי ילדים

מורן נחום הינה סוכנת תיירות שמכירה את רומא כמו את כף ידה. הרבה טסים לרומא עם ילדים קטנים, אך מורן נחום חושבת שזו טעות. כל הסיבות כאן!

צילום: מורן נחום – טיול ברומא (יחצ)

טיול ברומא הוא חוויה שובת לב, לשקוע בשטיחי התרבות, ההיסטוריה והמטבח העשיר. בעוד טיול עם משפחה, במיוחד ילדים צעירים, יכול להיות חווית קשר נפלאה, יש כמה סיבות שאפשר לשקול לטוס לרומא לבד או בלי ילדים קטנים:

אטרקציות היסטוריות: רומא היא עיר משופעת בהיסטוריה ואמנות. שלל האתרים ההיסטוריים שלה כמו הקולוסיאום, הפורום הרומי ומוזיאוני הוותיקן דורשים זמן וסבלנות כדי לחקור. ילדים צעירים עשויים שלא להעריך לגמרי את החוויות הללו ועלולים להתעייף במהירות, מה שמגביל את משך הזמן שאתה יכול להקדיש לחקר. ייתכן שילדים קטנים לא יהנו או לא יבינו מה הם רואים, מה גם שרוב הסיורים ומדריכי השמע הם באנגלית, יהיה להם קשה להתחבר וסביר להניח שגם משעמם ברוב המקרים.

ניידות: הרחובות המרוצפים המקסימים של רומא, למרות שהם מוזרים, יכולים להיות קשים לעגלות או לילדים קטנים לניווט. בנוסף, התחבורה הציבורית עלולה להיות צפופה, מה שהופך אותה למאתגרת עם ילדים או עגלות מגושמות.

תרבות בשעות הלילה המאוחרות: הרומאים חיים לרוב לפי ה'לה דולצ'ה ויטה' או 'החיים המתוקים', הכוללים ארוחות לילה מאוחרות ומפגשים חברתיים. אורח חיים זה עלול שלא להסתנכרן היטב עם שעות השינה המוקדמות של ילדים, מה שעלול להגביל את יכולתך לשקוע במלואה בתרבות המקומית. מורן נחום מציינת כי אם תהיו עם ילדים קטנים סביר להניח שתחזרו מוקדם למלון ולא תוכלו לבלות בערבים.

פעילויות למבוגרים: העיר מציעה שפע של פעילויות מוכוונות למבוגרים כמו טעימות יין, ארוחות גורמה או קניות מתוחכמות. חוויות אלו עשויות להיות מאתגרות יותר ליהנות עם ילדים צעירים בגרור. יש מקומות שלא תוכלו ללכת אליהן עם ילדים, וחבל.

השתקפות שקטה: רבות מהאטרקציות של רומא, כמו הכנסיות והמונומנטים שלה, הם מקומות של השתקפות שקטה. זה עשוי להיות קשה לילדים צעירים ואנרגטיים להבין ולדבוק בו. ילדים קטנים לא מבינים את הסימנים החברתיים עדיין ויכול להיות לכם מצב לא נעים שהם פתאום יתחילו לבכות או לצעוק בכנסיה או במקומות שמוגדרים שקטים.

זמן זוגי: נסיעה לבד מאפשרת רמה של גמישות ופינוק עצמי שנסיעה עם ילדים צעירים אולי לא. אתה יכול להגדיר את לוח הזמנים שלך, לראות מה אתה רוצה לראות, לאכול מתי ואיפה שאתה רוצה, וליהנות מחופשה רגועה יותר בהתאמה אישית. לפעמים צריך לדעת גם לשחרר ולהשאיר את הילדים עם הסבתות (במידת האפשר).

למרות שעכשיו מורן נחום רק הסבירה מדוע מומלץ לזוג לטוס לבד בלי ילדים יש גם לציין כי העיר רומא ידידותית לילדים, מציעה פארקים (גני בורגזה), מוזיאונים אינטראקטיביים (מוזיאון חוויית דה וינצ'י) וסיורים מוכווני ילדים (גם בתוך הוותיקן). אם מתכננים לבקר ברומא עם ילדים, זה רק עניין של תכנון טוב, הצבת ציפיות ריאליות ואיזון בין פעילויות מותאמות למבוגרים וידידותיות לילדים.

Exit mobile version