Site icon מקומון רמת גן

מה שחשוב לדעת על ויזות לישראל

קרדיט canva

המעבר ממדינה אחת לאחרת, גם אם למטרת ביקור בלבד וגם כאשר מדובר על מדינות המנהלות קשרים דיפלומטים וידידותיים, דורש אישור כניסה. כך גם בישראל. אשרת כניסה לישראל היא שם כולל למספר סוגים של אשרות בהתאם למטרת הכניסה. אשרת הכניסה הקלה ביותר לקבלה היא אשרת תייר- 2B. כאשר זו מדינה הנמצאת עם ישראל בקשרי  ידידות התייר מאותה מדינה לא נדרש לעשות דבר כדי לקבלה. עם כניסתו לישראל הוא יקבל את אשרת הכניסה. כאשר זו מדינה שלא נמצאת עם ישראל בהסכם דו צדדי כמו מדינות אפריקה ואף סין התייר יצטרך להיערך מראש ולבקש את הויזה בשגרירות ישראל בארצו. ויזה אחרת היא למטרת עבודה. מטבע הדברים ויזה זו קשה יותר לקבל. מדובר על שהיה ארוכה וגם למטרת פרנסה. ויזזה זו הנקראת 1B תתקבל לאחר הגשת בקשה מסודרת מצד העובד המעוניין לעבוד בישראל או המעסיק המעוניין להעסיקו. כאן כדאי להיעזר בעורך דין מומחה בתחום.

הגירה לישראל- כיצד הדבר נעשה?

תהליך הגירה לישראל ועד כמה הוא יהיה פשוט תלוי בדבר אחד: דת. בתור מדינת העם היהודי, המדינה אשר הוקמה כדי לשמש  בית לעם ישראל, מדינת ישראל מקבלת אליה במסגרת חוק השבות כל מי שמוגדר יהודי למעט אנשים בעלי עבר פלילי או כאלה שמסתבר שמטרתם להזיק למדינה באיזשהו אופן. כמובן שאלה מקרים חריגים ורוב היהודים, וגם ילדיהם ונכדיה,ם מקבלים את האישור להגר. עדיין מדובר בתהליך שנעשה במדינה זרה עבור העומדים לעלות לארץ ולכן ליווי ע"י עורך דין הגירה יקל מאוד על העניין. עדיין יש להגיש בקשה למשרד  הפנים, למלא פרטים כאלה ואחרים כדי לקבל את האישור. עורך דין המתמחה בתחום ידאג לכך שהכל יתבצע בצורה חלקה ומהירה. הגירה במסגרת חוק השבות זו הדרך העיקרית להגר לישראל. הגירה אפשרית גם בתור פליטים, מעמד שלא קל להשיגו באופן רשמי, או כבן/ בת זוג של אזרח ישראלי/ יהודי. גם כאן הדבר לא פשוט וקצר ולכן חשוב לפנות לעורך דין המומחה בנושא עוד לפני תחילת התהליך.

ערעור על החלטת משרד הפנים- כיצד הדבר נעשה

כאמור, מדינת ישראל לא נוטה לקבל אליה בקלות אנשים שאינם יהודים. ניתן לשמוע לא מעט על עובדים זרים ששהו בישראל במשך מספר שנים, נולדו להם ילדים וכעת הם מועמדים לגירוש למרות שעבור ילדיהם ישראל היא מדינת האם. המקום אליו יש לפנות כדי לשנות את החלטת משרד הפנים היא בית הדין לעררים. יש לקחת בחשבון שאם פונים אל בית הדין לעררים הגשת ערר זו היא הזדמנות בלתי חוזרת ולכן יש להגיש את הערעור באופן מקצועי ע"י עורך דין מנוסה בדיני הגירה בכלל ובהגשת עררים בפרט. עורך הדין צריך להציג טיעונים משכנעים, עדויות וראיות המצדיקים את הישארותו של אותו אדם בארץ.

Exit mobile version