Site icon מקומון רמת גן

מה כוללת תוכנית ניהול הבטיחות?

תוכנית ניהול הבטיחות

קרדיט: freepik

תקנות ארגון הפיקוח על העבודה משנת 2013 מחייבות מעסיקים מסוימים לערוך תוכנית ניהול בטיחות. בפרט זוהי חובה במקומות שבהם מתקיימות עבודות הנדסיות וישנם למעלה מ-50 עובדים (כולל עובדי קבלן). תוכנית זו היא גם חלק בלתי נפרד מהאחריות של כל מעסיק ומעסיקה לשלומם, בריאותם ורווחתם של העובדים שלהם. תוכנית ניהול הבטיחות חייבת להתעדכן אחת לשנה, וגם כשמתרחש שינוי מהותי בנהלי העבודה. חברת אשר אביזמר בטיחות לעד עורכת תוכניות ניהול בטיחות לכל סוגי מקומות העבודה על בסיס ניסיון של שנים רבות בתחום.

* מיפוי סיכונים – פירוט של כל נקודת תורפה או נקודת כשל אפשרית במטרה לבצע ניהול סיכונים מושכל ולמנוע נזקים ופגיעה ברכוש ובחיים.

* נהלים למצבי חירום – הוראות מפורטות ומדויקות להתנהלות בתרחישי קיצון, כך שהעובדים והעובדות יהיו ערוכים אליהם וידעו כיצד מצופה מהם לתפקד.

* הדרכת בטיחות – תוכניות ניהול בטיחות כוללות רשימת הדרכות בטיחות שיועברו לעובדים.

* בדיקות תקופתיות – תוכנית עבודה שנתית לביצוע בדיקות בתדירות הנאותה – של חומרי גלם, של מכונות ושל העובדים (בדיקות אשר מתבצעות על-ידי רופא תעסוקתי).

* פרואקטיביות – מגוון פעולות לקידום מרכיב הבטיחות במקום העבודה מתוך שאיפה ליוזמה מקדימה ולא רק לתגובה לאירועים.

תוכנית מדויקת ומוקפדת

לתוכנית לניהול בטיחות יש תפקיד מרכזי בכל מקום עבודה שחשוף לסיכונים מכל סוג שהוא. במציאות שבה מתרחשות מדי שנה תאונות עבודה רבות וכואבות, שכמעט כולן היו ניתנות למניעה, חובה לערוך תוכנית כזו באופן המקצועי ביותר כך שאותה תוכנית ניהול הבטיחות תשמש כבסיס להתנהלות בטוחה ולשמירה על חיי אדם. חברת אשר אביזמר בטיחות לעד צברה ניסיון רב בתחום הבטיחות בעבודה, ובפרט בעריכת תוכניות ניהול בטיחות. כל תוכנית נבנית בהתאם להנחיות הרלוונטיות של הרגולטור (זרוע העבודה במשרד הכלכלה) ועל סמך הבקיאות המקצועית רחבת ההיקף של החברה. דגש נוסף הוא התנהלות יעילה כך שהתוכנית תהיה מוכנה בזמן קצר ככל האפשר. בין לקוחות חברת אשר אביזמר ניתן לציין את מרכז לוגיסטי נגב, קופת חולים מאוחדת, שיאון, אירונאוטיקס ועוד – וגם זו עדות מרשימה ליכולות הגבוהות של החברה בתחום הבטיחות.

Exit mobile version