Site icon מקומון רמת גן

מה זו טראומה ואיך מטפלים בה

קרדיט - Canva

המונח טראומה מקבל בשנים האחרונות תהודה ברחבי העולם עם עליית המודעות לעולם בריאות הנפש. בניגוד לשבר ביד או ברגל, אותם אפשר לראות בעין ולהתייחס אליהם, קשיים רגשיים ונפשיים בדרך כלל לא זוכים למענה מהסביבה. זאת מתוך חוסר מודעות ובגלל שעל פניו אין לאירועים מהסוג הזה 'סימן היכר'. אבל אנחנו יודעים היום כי טראומה יכולה להשפיע על איכות החיים במידה משמעותית, ממש כמו פציעה בגוף או כל מחלה אחרת. טיפול בהלומי קרב , טיפול בטראומה מורכבת ועוד, יכולים לזרז את תהליך ההחלמה של הנפש ולהביא לאיזון. בשביל להבין את הנושא לעומק, מוזמנים לקרוא את המאמר הבא.

מה זו טראומה בעצם

טראומה היא סיטואציה בה האדם חווה חוויה קיצונית אשר מובילה לתחושות של פחד קיצוני, חרדות, מחשבות טורדניות, דיסציאציה או בלבול. טראומה יכולה להיגרם ממגוון סיבות וכל אדם יגיב לאירועים קצת אחרת. למשל, טראומה יכולה להיגרם כתוצאה מתאונת דרכים. אדם אחד עלול לפתח חרדה ממכוניות ולהימנע מנהיגה לחלוטין בעוד השני, יצליח לנהוג בחזרה אבל יפתח הפרעות שינה. כאמור, טראומה יכולה להיגרם ממגוון סיבות. החל מהשתתפות בקרב בתור לוחם, דרך אובדן של אדם קרוב, עד לפציעה חמורה.

מתי נדע כי יש לגשת לקבלת טיפול מקצועי

אנחנו רוצים להפריד בין חוויה של אירוע טראומתי המעוררת תגובה 'נורמלית במצב לא נורמלי' ובין אירוע קשה המוביל לתגובות פוסט טראומתיות המחייבות התערבות כדוגמת בית מאזן וכן הלאה. לאחר אירוע טראומתי, אנחנו נראה רבים מפתחים קשיי שינה, מאבדים את התיאבון, מדווחים על בילבול, קשיים בריכוז ועוד. מדובר על תגובה נורמלית, על אף שהיא בהחלט לא נעימה. כל בני האדם, כתגובה לאיום, מפעילים את מערכת ההישרדות של הגוף, אשר עלולה להשפיע עלינו בדרכים הללו.

מתי יש לפנות לקבלת טיפול דרך בית מאזן? אם לאחר חודש או יותר אנחנו רואים כי המצב לא משתפר. אם המטופל סובל ממחשבות טורדניות שלא מרפות, אם הוא נמנע מפעילויות אותן אהב לעשות בעבר ועוד.

חשוב לפנות לקבלת עזרה מקצועית

היום אנחנו יודעים כי התערבות מוקדמת יכולה להביא להחלמה מהירה ואפקטיבית יותר. אנחנו, מרכז 'רוח ים', הקמנו בית מאזן כדי לטפל בסובלים מטראומה על סוגיה השונים. אצלנו תמצאו טיפול בהלומי קרב לצד טיפול בטראומה מורכבת וכן הלאה.

הבית שלנו נוצר כדי להעניק למטופל תחושה של שקט. הבית עצמו מעוצב בקפידה ומסודר כך שהתחושה תהיה קצת כאילו מדובר על 'בית הבראה' ולא על בית חולים. הצוות המקצועי שלנו ממתין לכם עכשיו.

Exit mobile version