Site icon מקומון רמת גן

מה החסרונות והיתרונות של משכנתא הפוכה לגיל השלישי?

משכנתא הפוכה אשר הפכה בשנים האחרונות לאחד הכלים הפופולריים ביותר לקבלת הלוואה, מאפשרת לבני הגיל השלישי הזקוקים לסכום כסף משמעותי אפשרות, לפעמים יחידה, לקבלת הלוואה לכל מטרה. ההלוואה ניתנת כנגד שעבוד דירתם בתנאים אטרקטיביים ודרישות מקלות מאוד המתאימות לצרכיהם הספציפיים של פלח אוכלוסייה זו.

נכון להיום שוק המשכנתאות ההפוכות נשלט כמעט ברובו המוחלט על ידי חברות הביטוח השונות.  בשל הביקוש העולה והגובר למוצר זה גם בנקים כגון בנק מזרחי ובנק לאומי מבקשות להיכנס למגרש והחלו לאחרונה להציע משכנתאות הפוכות לקהל לקוחותיהם.  עם כי יש לציין שבשל הרגולציה על הבנקים המוצר אותו הם מציעים שונה בפרמטרים רבים ממשכנתאות הפוכות בחברות הביטוח.

צילום: PEXELS

תנאי המשכנתא ההפוכה

על מנת להיות זכאים לקבלת משכנתא הפוכה עליכם לעמוד בשני תנאים בסיסיים

יתרונות המשכנתא הפוכה 

משכנתא הפוכה תוכננה כפתרון ספציפי המיועד לאוכלוסייה המבוגרת ומטרתה למצוא פתרונות לכל החסמים והמכשולים שמנעו עד היום מאנשים מבוגרים קבלת הלוואה בבנקים בהליך יחסית מהיר.

מספר דוגמאות ליתרונות מובהקים הם :

  1. ללא בדיקת הכנסות ויכולת החזר – בניגוד לפרמטרים הנדרשים בבנקים, במשכנתא הפוכה לא יבדקו את מצבכם הפיננסי ולמעשה תוכלו לקבל משכנתא הפוכה גם אם אין לכם הכנסות כלל!.
  2. היעדר דרישה לביטוח חיים – כידוע , חלק אינטגרלי מקבלת משכנתא רגילה בבנקים היא חובה לרכוש פוליסת ביטוח חיים , דרישה זו לאדם בן 60 ומעלה יכולה להיות דיל ברייקר לאור עלויות גבוהות מאוד שיכולות להגיע למאות ואף אלפי שקלים בחודש בהתאם למצבו הרפואי , במשכנתא הפוכה אין כל דרישה לרכישת ביטוח חיים.
  3. ריביות אטרקטיביות – חברות הביטוח והבנקים אשר מציעים את המשכנתא הפוכה מקבלות כנגד הכסף בטוחה משמעותית מאוד בדמות הנכס שלכם. דבר זה מוריד מאוד את הסיכון והסיכוי לאי פירעון של הלוואה ועל כן מאפשר להן להציע ללווים הלוואה בריביות נוחות בהשוואה להלוואה מסחרית רגילה.
  4. החזר חודשי גמיש   – מציעה שלל אופציות להחזר של ההלוואה. המוכרת מכל היא יצירת הכנסה ע"י קבלת קצבה חודשית קבועה וללא החזר חודשי שוטף כלל, לאורך כל חיי ההלוואה. מכאן גם מגיע של שמה של המשכנתא ההפוכה.
צילום: PEXELS

חסרונות המשכנתא ההפוכה

על אף שהיא מציעה יתרונות רבים, יש חסרונות למשכנתא הפוכה שיש להבין בטרם מתקדמים עם ההליך:

הלוואה, בטח של סכום משמעותי יש לתכנן בזהירות, להבין מה מטרת הכסף, מהי תקופת הזמן האופטימלית , כמה כסף נדרש להחזיר בסוף תקופה ועוד שיקולים רבים ושונים.

סיכום

לסיכום משכנתא הפוכה במקרים רבים יכולה להוות פתרון אפקטיבי ואמיתי לצרכים השונים של האוכלוסייה המבוגרת ולשמירה על רמת החיים שהורגלו אליה לפני יציאה לפנסיה , אך חשוב מאוד לתכנן ולהבין את התנאים והמוצרים השונים המוצעים על ידי כל חברות ביטוח ולהתייעץ עם יועץ משכנתא אובייקטיבי וחיצוני שייצג את האינטרסים שלכם ויידע לתכנן ולהסביר לכם על היתרונות והחסרונות השונים וללוות אתכם מול הגופים.

המאמר נכתב אדיבות – הבית למשכנתא הפוכה, המתמחים במתן פתרונות מימון לגיל השלישי בכלל ותחום המשכנתא ההפוכה בפרט.

Exit mobile version