Site icon מקומון רמת גן

מהפכה ברישוי לבעלי העסקים בעיר רמת-גן

אגף הרישוי בראשותו של סגן ראש העיר, עו"ד רועי ברזילי, מקדם בימים אלה פרויקט מיוחד שיאפשר לכל בעל עסק בעיר גישה לכרטיס עסק ובו כל המידע הנחוץ על תהליכי הרישוי והפיקוח. סגן ראש העיר, עו"ד רועי ברזילי: " ייעול תהליכי הרישוי יחסכו הרבה זמן המתנה שמתבזבז בבירורים".

כחלק מתפיסת השקיפות  של הנהלת העיר החדשה וייעול תהליכי הרישוי העסקי והגברת האכיפה, הוחלט לקדם פרויקט לבניית תיק עסק עבור כל בעלי עסקים הפועלים בעיר .מטרת הפרויקט הינה לשקף את כלל המידע הקיים במערכות העירייה לבעל העסק במודול מיוחד שיוקם במערכת הCRM. את הפן הטכני של הפרויקט מלווה אגף מערכות מידע ומחשוב בניהולו של מנהל אגף מערכות מידע ומחשוב, קובי נוח.

הפרויקט יתקדם בכמה שלבים ובשלב ראשון יקבלו בעלי העסקים גישה למידע הרלוונטי על העסק שלהם באמצעות 'כרטיס עסק' שייבנה באתר העירייה במסגרת פורטל מיוחד שיוקם לצורך כך. פיתוח פורטל ייעודי באתר העירייה יאפשר לבתי העסק לגשת ולקבל את המידע על מצב העסק במקום אחד במקום לעבור בין כל המחלקות. דוגמא למידע שיהיה חשוף ומרוכז לבעלי העסקים הוא מועדים לתשלום אגרות, סטטוס הגשת בקשות, רישוי, שילוט וכדומה.

בשלב השני של הפרויקט ובמסגרת מדיניות העירייה להפוך את הפקחים העירוניים למודל של פקח רב תכליתי (פיקוח מרוכז שחוסך זמן ומשאבים) יוקם ממשק חיצוני למערכת הCRM שיאפשר לפקחים בשטח לקבל תמונה מלאה על מצב העסק ועמידתו בתנאי הרישיון וכן סטטוס רישוי.

בית עסק ברמת גן. צילום: תומר בורמד

כיום קיימים בעירייה פקחים שונים לעניינים שונים כגון פקח שמגיע לצורך רישוי עסקים, מפקח בנייה של ההנדסה, מפקח וטרינרי, פיקוח עירוני ועוד, כשכל אחד מבצע את עבודתו בנפרד. המערכת החדשה תסנכרן את כל המידע במקום אחד.

סגן ראש העיר, עו"ד רועי ברזילי סיכם: "המערכת החדשה שיזמנו צפויה לתת מענה לצורך אמיתי של בעלי העסקים שזקוקים להתנהלות יעילה ומענה מהיר בכל הקשור לעסק שלהם, החל מרישוי העסק וכלה בשילוט. זאת במקום המצב הקיים כיום כשבעל עסק נדרש לעבור במחלקות שונות בעירייה כדי לברר על מצב העסק או להסדיר את ענייניו. מה גם שבאמצעות ריכוז הנתונים במקום אחד גם המערכות הפנימיות יהיו בסנכרון מלא למנוע מצב של אי דיוקים וסתירות,  וכל מחלקות העירייה תעבודנה בהרמוניה.

הממשק יאפשר לפקח להיות יעיל ורב תכליתי הרבה יותר כי כאשר הוא יגיע  לעסק, באמצעות אותו הממשק הוא יוכל לקבל בקלות ובמהירות את כל המידע הדרוש לו על העסק, כולל ביצוע פעולות במקום כגון תשלומי אגרה וכו'. כך למעשה יתאפשר לבעל העסק להסדיר במקום את כל העניינים הדרושים להסדרה לשם פעילות תקינה של העסק ולהימנע מסרבול ובזבוב זמן יקר במחלקות העירייה וגם למנוע קנסות ופיגורים.

כשאין מערכת המרכזת את כל המידע, גם הפקח העירוני נאלץ לבצע אותו בתוך טווח זמנים ארוך יותר וריכוז כל נתונים לוקח זמן. רק הנהלת עיר צעירה ודינאמית יכולה לנסות לחשוב מחוץ לקופסה ולהצליח לייעל מערכות ציבוריות ולחסוך לבעלי העסקים זמן רב כשכל דקה שווה להם כסף" .

Exit mobile version