Site icon מקומון רמת גן

מהי עלות שכרו של עורך דין תאונות דרכים מומלץ?

קרדיט - Freepik

תאונות דרכים הפכו למרבה הצער למכת מדינה. כמעט בכל יום אנשים נפגעים בכבישים ומשלמים על כך מחיר יקר. החוק מאפשר לתבוע פיצויים בגין כל סוגי הנזקים כשהנתבעת בפועל היא חברת הביטוח שביטחה את הרכב שבו נמצא האדם בעת התאונה. כשהנפגע הוא הולך רגל, הוא יתבע את חברת הביטוח שביטחה את הרכב שפגע בו. בתאונות 'פגע וברח' או כשלרכב הרלוונטי אין ביטוח חובה, התביעה מוגשת נגד הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים (קרנית).

החוק גם מגביל את שכרו של עורך דין תעבורה בתל אביב או בכל מקום אחר, שמסייע לכם למצות את זכויותיכם, ובכתבה זו תמצאו מידע מפורט בנושא.

פשרה לפני תביעה

במקרים שבהם מושגת פשרה עם חברת הביטוח עוד בטרם הוגשה תביעה, שכר הטרחה המקסימלי הוא 8% מהסכום שישולם לאדם שנפגע, לא כולל מע"מ. תעריף זה נקבע ע"י המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין, שמוסמכת לכך עפ"י סעיף 16 לחוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים. פשרה לפני תביעה חוסכת לאדם שנפגע בתאונת דרכים וזקוק לעזרה מידית זמן יקר וטרחה מרובה.

פשרה לאחר הגשת תביעה

במקרים שבהם חברת הביטוח מוכנה לשלם סכום הולם רק לאחר הגשת תביעה מצד עורך דין תעבורה בתל אביב, שכר הטרחה המרבי הוא 11% מהסכום בתוספת מע"מ. חשוב לציין כי בלא מעט מקרים הסכם הפשרה קובע כי חברת הביטוח תישא בעלות השכר של עורך הדין (כפי שקורה גם כשמוגשת תביעה ע"י עורך דין אובדן כושר עבודה לאחר תאונת עבודה).

הליך משפטי מלא

אם חברת הביטוח הציעה הצעה שאינה הולמת את המקרה ולא הושגה פשרה, יחל להתנהל הליך משפטי שלם שבסופו ניתן פסק דין, שכר הטרחה המרבי הוא 13% מסכום הפיצויים, בתוספת מע"מ. גם השופט רשאי כמובן להטיל את תשלום שכר עורך הדין על חברת הביטוח וכן תשלום הוצאות נוספות הקשורות למשפט. בנוסף, עורך דין תאונות דרכים מומלץ יודע לכלול בתביעה את כל סעיפי הנזק הרלוונטיים, לרבות סבל, כאב, אובדן שכר עתידי, הוצאות שונות ועוד.

עו"ד שיקמה דהן היא מומחית לדיני נזיקין ובפרט לתביעות בעקבות תאונות. עו"ד דהן ידועה במאבקים הנחושים שהיא מנהלת למען לקוחותיה, עד למיצוי מלוא זכויותיהם.

Exit mobile version