Site icon מקומון רמת גן

מהו מפקח דיירים

קרדיט Canva

מפקח דיירים מייצג את הדיירים בכל נושא מפרט התוכניות והבניה עצמה. חברות פיקוח בניה מעסיקות מפקחים מנוסים העובדים יחד עם עורך הדין של הדיירים, עוד בשלבים הראשוניים בהם מנסחים את ההסכמים, ומספקים ייעוץ אישי עם כל המידע והפרטים הרבים, בין אם גדולים או קטנים, אותם מזהה המפקח מביקוריו באתרי בנייה אחרים. על פי חוק, על היזם להקציב סכום מסוים אותו ישלם למפקח הבנייה הנבחר מטעם הדיירים. אותו מפקח מייצג את האינטרסים של הדיירים ודואג שהבנייה תבוצע לפי התוכניות שהוסכמו מראש, בשימוש בחומרים איכותיים וברמת ביצוע מעולה. ליזם לא ניתנת האפשרות לפטר איש פיקוח מטעם הדיירים, והוא רשאי לבקר באתר הבנייה בכל עת ולעדכן את הדיירים במתרחש על מנת למנוע עיכובים בלוח הזמנים.

כיצד לבחור מפקח דיירים

יש לוודא שהמפקח הינו מהנדס/הנדסאי בניין רשום, כיוון שפרויקט בניה מסוג זה מצריך ידע פורמאלי של מהנדס/הנדסאי, בנוסף לאסרטיביות ויכולת ניהול מו"מ. כדאי לשאול על כמה פרויקטים החברה עובדת במקביל ואיך היא מתכוונת לתת את מלוא תשומת הלב לפרויקט שלכם. פיקוח מטעם הדיירים נעשה בתשלום היזם כחלק מהתמורות המגיעות לדיירים, לכן צריך לוודא אם החברה אותם בחרתם מעניקה שירות פיקוח הנדסי גם ליזמים כדי להימנע מניגוד אינטרסים במידה והחברה עובדת עם היזם אותו בחרתם. מומלץ לבקש לדעת מראש מי הוא המפקח אשר מולו מתבצעת העבודה ואיתו קיימת הכי הרבה אינטראקציה, תמיד טוב לבחון את טיב היחסים הנוצרים עם מפקח הבנייה הראשי, שכן אם מדובר בחוסר התאמה בין דרישותיכם ומה שהמפקח יכול להציע, כדאי להימנע מחיכוכים ומלכתחילה לפנות לחברה אחרת.

דגשים נוספים

פיקוח מטעם הדיירים כולל הוצאת דוחות, מתן חו"ד מקצועית, איתור ליקויים וכשלים בבניה, עדכונים שוטפים והענקת ליווי מקצועי עד תום הפרויקט וקבלת המפתחות לבניין החדש. המפקח ידרוש מהפועלים להציג אישורים שונים כגון תעודות הסמכה, יציקות בטון, תעודות ממכון התקנים וכדומה. בנוסף, המפקח יכול לתרום על ידי מתן הערות הקשורות לרכיבי הבינוי, רוחב הכניסה, ופרטים נוספים בנושא. חברת נעם סוריא בע"מ מספקת שירותי פיקוח בנייה מטעם הדיירים ומונה מפקחים מיומנים ומוסמכים הנמצאים בשטח ומוודאים שבעלי המקצוע והספקים מבצעים עבודתם נאמנה, במטרה לאתר ליקויי בנייה אפשריים ולמנוע טעויות לפני שיתרחשו.

Exit mobile version